Geplaatst door Palo Alto Networks

Palo Alto Networks introduceert de eerste next generation SD-WAN-oplossing in de markt die veilige, vanuit de cloud geleverde filialen en vereenvoudigde netwerkactiviteiten mogelijk maakt

Amsterdam – Aangezien SD-WAN de primaire WAN-architectuur is geworden, eisen organisaties oplossingen die een betere gebruikerservaring bieden en tegelijkertijd eenvoudiger te implementeren en beheren zijn. Palo Alto Networks’ next generation SD-WAN heeft een geheel nieuwe aanpak, met een oplossing die de volgende kenmerken heeft:
• App-gedefinieerd – Biedt zichtbaarheid van de applicatie-laag waardoor netwerkteams beleid gebaseerd op apps kunnen maken en SLA’s (Service Level Agreement) voor alle apps kunnen leveren. De ervaring van de eindgebruiker wordt hierdoor verbeterd.
• Autonoom – Geautomatiseerde operaties en probleemvermijding met behulp van machine learning en data waardoor tot 99% van WAN en probleemtickets voor applicatietoegang worden geëlimineerd.
• Geleverd in de cloud – Maakt het mogelijk dat alle filiaaldiensten vanuit de cloud worden geleverd, inclusief netwerken en beveiliging. Hierdoor wordt WAN-beheer vereenvoudigd en kunnen filialen in enkele minuten in plaats van maanden worden uitgerold.
Volgens Forrester Consulting (The Total Economic ImpactTM Of Palo Alto Networks for Network Security and SD-WAN, een onderzoek in opdracht van Forrester Consulting namens Palo Alto Networks) kan de benadering van Palo Alto Networks met next generation SD-WAN organisaties helpen een rendement op investering (ROI) van 243% te behalen.

Vandaag introduceert Palo Alto Networks een aantal nieuwe toevoegingen aan zijn next generation SD-WAN-oplossing:
• Op machine learning-gebaseerde mogelijkheden om netwerkbewerkingen verder te vereenvoudigen
• Een SD-WAN-apparaat met kleine vormfactor, ontworpen voor winkels en kleine kantoren / thuiskantoren
• Een krachtig SD-WAN-apparaat dat geschikt is voor grote campuslocaties
• Naadloze integratie van Prisma ™ Access cloud-gebaseerde beveiliging

“Nu cloud- en multi-cloud-adoptie in opkomst zijn, worden toepassingen voor eindgebruikers zoals videoconferenties en kantoorproductiviteitsoplossingen steeds vaker geleverd als clouddiensten. Oudere WAN-architecturen hebben ernstige beperkingen, vooral wanneer organisaties naar de cloud migreren. De eerste generatie SD-WAN schiet aanzienlijk tekort in het veranderen van de economie van de WAN-infrastructuur en -diensten van de filialen ”, zegt Kumar Ramachandran, senior vice-president productbeheer voor firewall als een platform bij Palo Alto Networks. “Ondernemingen eisen nu een autonome SD-WAN-oplossing die de noodzaak voor handmatige operationele taken overbodig maakt. Bedrijven hebben ook een model nodig voor beveiliging geleverd vanuit de cloud en andere branchediensten om op cloud-schaal economisch voordeel te behalen. CloudGenix SD-WAN is de eerste SD-WAN-oplossing van de volgende generatie die app-gedefinieerd, autonoom en vanuit de cloud wordt geleverd. Met krachtige ML-gebaseerde mogelijkheden zorgen we voor een drastische verlaging van de operationele kosten op de tweede dag. Onlangs vertelde een klant ons dat ze hun WAN-kosten met 82% hebben verlaagd.”

Machine learning en analyses
Palo Alto Networks heeft machine learning (ML) en analysefuncties toegevoegd aan CloudGenix SD-WAN om netwerkactiviteiten te vereenvoudigen en capaciteitsplanning te verbeteren. Het systeem identificeert bijvoorbeeld automatisch veelvoorkomende hoofdoorzaakgebeurtenissen wanneer er meerdere alarmmeldingen zijn. Dit verkort aanzienlijk de tijd die nodig is om problemen op te lossen en verhoogt de beschikbaarheid van applicaties. Waar mogelijk automatiseert het systeem ook het oplossen van problemen, zodat operators zich kunnen concentreren op belangrijkere activiteiten. Nieuwe analysefuncties maken capaciteitsplanning eenvoudiger doordat operators gemakkelijk kunnen begrijpen welke WAN-verbindingen ze gebruiken, wanneer ze deze gebruiken en welke applicaties dat gebruik aansturen. Palo Alto Networks is van plan het gebruik van ML in de toekomst uit te breiden naar andere gebruiksscenario’s.

ION 1000
De CloudGenix ION 1000 is een krachtig SD-WAN-apparaat met kleine vormfactor, ontworpen voor gebruik in de retail en SOHO. De ION 1000 heeft geen ventilator en is klein en stil genoeg om in een werkomgeving te worden geplaatst als er geen ruimte voor apparatuur beschikbaar is. Terwijl organisaties hun telewerkbenadering herontwerpen om externe werknemers na een pandemie te ondersteunen, maakt de ION 1000 prestatiecontroles, beschikbaarheid en beveiliging die in overeenstemming zijn met het bedrijfsbeleid mogelijk voor het thuiskantoor.

ION 9000
De CloudGenix ION 9000 is het grootste en meest krachtige CloudGenix SD-WAN-apparaat tot nu toe en levert tweemaal de prestaties van het huidige vlaggenschip. Het is ideaal voor grote filialen en campuslocaties, ondersteunt multi-gigabit-doorvoer en een ‘fail-to-wire’-mogelijkheid voor hoge beschikbaarheid, ontworpen om de effecten van fysieke WAN-uitvallen te verminderen.

Prisma Access Security Integration
CloudGenix SD-WAN kan naadloos worden geïntegreerd met Prisma Access, het meest uitgebreide SASE-platform (Secure Access Service Edge) in de markt. Met de integratie van CloudGenix SD-WAN en Prisma Access kunnen klanten intra- en interfiliaal verkeer beveiligen, evenals verkeer van het filiaal naar alle applicaties die in openbare of privé-clouds worden gehost. Klanten kunnen profiteren van de integratie zonder de noodzaak om hardware of software van filiaalapparatuur te upgraden via het unieke CloudGenix CloudBlades-platform. CloudBlades maakt de integratie van cloud services mogelijk, zoals Prisma Access, met behulp van een in de cloud gehoste API-architectuur die de behoefte aan extra filiaal-hardware of -software elimineert.

Palo Alto Networks gaf Forrester Consulting de opdracht om een Total Economic Impact (TEI)-studie uit te voeren om de financiële impact te beoordelen die CloudGenix SD-WAN-implementatie kan hebben op een organisatie. Forrester ontdekte dat de CloudGenix SD-WAN-investering een ROI van 243% vertegenwoordigt over een periode van drie jaar.

“Organisaties zijn op zoek naar de volgende generatie SD-WAN-oplossingen om hen te helpen bij digitale en netwerktransformatie, inclusief een cloudmodel van IT-dienstverlening uit de branche om agility en flexibiliteit toe te voegen”, aldus Rohit Mehra, vice-president netwerkinfrastructuur bij IDC. “De SD-WAN-aanpak van Palo Alto Networks maakt de levering van beveiliging, UCaaS, zichtbaarheid en monitoring mogelijk als cloudservices, waardoor de operationele kosten worden verlaagd. Het gebruik van netwerkanalyse en AI / ML om autonome mogelijkheden te bieden, is een ander gebied waarop ondernemingen verbeteringen willen aanbrengen, zodat ze handmatige probleemoplossing en herstel tot een minimum kunnen beperken.”

“Als al bijna 25 jaar de meest gerespecteerde retailer in de auto-industrie, is de klantervaring in onze winkels van het grootste belang voor ons bedrijf. AutoNation werd geconfronteerd met uitdagingen op het gebied van netwerkprestaties en betrouwbaarheid, evenals hoge operationele kosten voor ons oude wide area-netwerk. We hebben meerdere SD-WAN-producten geëvalueerd en het werd ons duidelijk dat CloudGenix de beste oplossing in de volgende generatie SD-WAN-ruimte is. Onze ervaring met Palo Alto Networks is uitstekend: de winkel sluit de ene avond onder de oude netwerkarchitectuur en gaat de volgende ochtend open als CloudGenix SD-WAN-locatie – zonder downtime. Met CloudGenix ION-apparaten kunnen we een uitgebreide reeks services vanuit de cloud leveren zonder extra ondersteuning op locatie. De op machine learning-gebaseerde analyses en de uitstekende zichtbaarheid van laag 7 voor probleemoplossing hebben onze opex-kosten aanzienlijk verlaagd”, aldus Adam Rasner, vice-president Technology Operations bij AutoNation.

Meer informatie
Een overzicht van de CloudGenix SD-WAN-oplossing en de nieuwe mogelijkheden is beschikbaar op www.paloaltonetworks.com/cloudgenix. Voor meer informatie kan je je aansluiten bij het virtuele lanceringsevenement op 7 oktober – registreer je hier: register.paloaltonetworks.com/sd-wan.

Beschikbaarheid
De mogelijkheden voor machine learning en Prisma Access-beveiligingsintegratie zijn nu beschikbaar via CloudGenix 5.4 en CloudBlades 2.0. De CloudGenix ION 1000 en ION 9000 zijn nu beschikbaar.

De CloudGenix ION 1000 (boven) en de CloudGenix ION 9000 (onder) breiden het bereik van Palo Alto Networks CloudGenix SD-WAN-oplossingen uit van de kleinste filialen tot aan multi-gigabit-campussen. Beiden maken deel uit van de eerste nieuwe generatie SD-WAN-oplossing, die veilig, in de cloud-geleverd filailen en vereenvoudigde netwerkactiviteiten mogelijk maakt.

Over Palo Alto Networks
Palo Alto Networks, de wereldwijde leider op het gebied van cyberbeveiliging, geeft vorm aan de cloudgerichte toekomst met technologie die de manier waarop mensen en organisaties werken, verandert. Onze missie is om de favoriete cyberbeveiligingspartner te zijn en onze digitale manier van leven te beschermen. We helpen de grootste beveiligingsuitdagingen ter wereld aan te pakken met continue innovatie die de nieuwste doorbraken op het gebied van kunstmatige intelligentie, analyse, automatisering en orkestratie benut. Door een geïntegreerd platform te leveren en een groeiend ecosysteem van partners mogelijk te maken, lopen we voorop bij het beschermen van tienduizenden organisaties via clouds, netwerken en mobiele apparaten. Onze visie is een wereld waarin elke dag veiliger en veiliger is dan de vorige. Ga voor meer informatie naar www.paloaltonetworks.com.

Palo Alto Networks, CloudGenix, CloudBlades, ION, Prisma Access, en het Palo Alto Networks-logo zijn handelsmerken van Palo Alto Networks, Inc. in de Verenigde Staten en in rechtsgebieden over de hele wereld. Alle andere handelsmerken, handelsnamen of servicemerken die hierin worden gebruikt of genoemd, zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.