Industry Wire

Geplaatst door NewsLab

Patricia van den Broek gestart als Head of Content bij PR-bureau NewsLab

Amsterdam, 12 juli 2019 – Patricia van de Broek versterkt PR-bureau NewsLab als Head of Content. Zij gaat klanten adviseren bij het vertellen van hun merkverhaal en het inzetten van content op de juiste kanalen. Patricia werkte jaren voor toonaangevende publieksbladen (o.a. ELLE, VIVA) en online media (o.a. LINDA.nl) in de rol van chef redactie en (adjunct)hoofdredacteur. Door haar ervaring in de media weet ze als geen ander hoe content kan bijdragen aan het vertellen van een merkverhaal en hoe je met een redactionele en conceptuele aanpak een doelgroep blijvend kunt boeien en beïnvloeden.

“Als PR-bureau maken we voortdurend ‘content’. Dat is niet nieuw. Met Patricia als contentstrateeg kunnen we dit nog verder professionaliseren”, aldus Talitha Dirkzwager, Managing Director van NewsLab. “Door haar ervaring in de media, denkt Patricia heel sterk vanuit de doelgroep. Ze is zich daarna verder gaan specialiseren in online content door onder meer aan boord te stappen bij een van de grootste online platforms van Nederland, Linda.nl. De laatste jaren werkte ze voor verschillende merken vanuit haar eigen contentbureau Vertel verder. Ze is niet alleen sterk in het vertellen van het verhaal, maar weet ook hoe je aan de hand van data de juiste kanalen hiervoor kunt kiezen. En het effect van content kunt meten. Patricia is inmiddels al aan de slag voor een aantal van onze klanten, waardoor we direct zien hoe deze samenwerking bijdraagt aan het nog beter vertellen en delen van de verhalen van onze klanten.”

Van media naar content naar bureauzijde logische stap
“Ik kijk ernaar uit om als Head of Content mijn vak vanuit bureauperspectief te benaderen en geloof daarbij in een journalistieke en redactionele aanpak. De wereld van PR, media en content liggen heel dicht bij elkaar en zijn bijna niet meer los van elkaar te zien. Een stap naar bureauzijde voelt voor mij dus eigenlijk heel logisch”, vertelt Patricia van den Broek over haar keuze voor NewsLab. “Een goed verhaal vertelt zichzelf. True. Maar alleen als je het op de juiste manier verpakt en presenteert. Ik kijk ernaar uit om dit samen met mijn nieuwe collega’s te gaan doen.”
Voor meer informatie (niet ter publicatie):
NewsLab, Talitha Dirkzwager, Talitha.dirkzwager@newslab.nl, 06-10772099

Over NewsLab
NewsLab is een creatief PR-bureau voor Marketing PR en Corporate PR. Ons team bestaat uit ervaren seniors en jong PR-talent. Een mix van mensen met uiteenlopende vaardigheden in strategie, creatie, tekst, mediarelaties, influencer marketing en digital PR. Nieuwsgierigheid is onze bindende factor. Naar onze klanten, hun markt, ons eigen vakgebied en alles wat daarin gebeurt. Ons team heeft ervaring in diverse sectoren, zoals Food & Drinks, Finance, Retail, Travel, Consumer Tech, Interieur en Entertainment. We werken onder andere voor ABN AMRO, Atos, Bavaria, Canon, Brooks Running, Center Parcs, CTBE (Curaçao), De Hypotheker, Hogeschool Rotterdam, Jacobs Douwe Egberts, Jumbo, Kruidvat, La Place, Nederlandse Loterij, SUEZ, USG People en Vrumona. Zie: www.newslab.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht