Geplaatst door PAY

PAY. is nu ook acquirer processor voor Visa en MasterCard

PAY. rolt officieel de acquirer processing voor Visa en MasterCard uit en heeft hierdoor een directe connectie met beide kaartnetwerken. Dit stelt PAY. in staat om zonder tussenkomst van derden creditcardtransacties te verwerken met als resultaat een efficiënter betaalproces, optimaal inzicht én hogere conversies.

Olaf Kok, COO van PAY: ‘‘Na iDEAL, Bancontact, American Express, Alipay en WeChat Pay is PAY. nu ook acquirer processor voor Visa en MasterCard. Stap voor stap bieden we steeds meer betaalmethoden aan zonder daar tussenpartijen voor te gebruiken.’’

Visa en MasterCard Principal Member

Met een eigen acquirer processing voor Visa en MasterCard mag PAY. zich officieel Principal Member van deze betaaloplossingen noemen. Hierdoor heeft PAY. volledige toegang tot schemes die extra mogelijkheden creëren voor de dienstverlening zoals het rechtstreeks innen en doorbetalen van creditcardbetalingen aan klanten. ‘‘Dat wij nu direct met issuing banken communiceren, versnelt de processen enorm en is van wezenlijk belang in deze competitieve markt’’ vult Olaf aan.

Eigen techniek biedt flexibiliteit

Als acquirer processor kun je de techniek voor het verwerken van betalingen bij derden inkopen. PAY. heeft de processing zelf gebouwd om single-points-of-failure te verminderen. En door minder schakels in de keten wordt de betaling niet alleen sneller verwerkt, maar treden er ook minder (ver)storingen op. ‘‘Daarom hebben we ervoor gekozen om onze processing in-house te ontwikkelen. Het biedt de mogelijkheid om de volledige transactie, inclusief alle technische stappen, eenvoudig via de systemen van PAY. te monitoren’’ vult Olaf aan.

Veilige en frictieloze betalingen via PAY.

Dat PAY. in-house de eigen techniek heeft ontwikkeld, biedt nog meer voordelen. Om klanten optimaal gebruik te laten maken van creditcardbetalingen is een zo veilig en frictieloze manier van betalen vereist. Olaf: ‘‘De 3D Secure technologie maakt dit mogelijk. Doordat PAY. ook dit authenticatiedeel van de betaling in eigen handen heeft, ontstaat volledige onafhankelijkheid van externe leveranciers.’’ Hierdoor kan PAY. betaaloplossingen zoals Apple Pay en Google Pay of 3D Secure instellingen optimaliseren en passend maken binnen het risicoprofiel van de ondernemer. Naast een eigen processing blijft de gateway van PAY. ook routes van partners gebruiken. Deze transacties worden op een uniforme wijze naar de ondernemer doorbetaald.

Onafhankelijkheid betekent veel voor PAY. Wij willen het beste voor onze klanten en dat is vaak toch de in-house techniek die wordt aangevuld met partnerships. En juist die combinatie van kwaliteit – samen met een goed tarief en acceptatieratio’s – creëert de hoogst mogelijke conversie.’’