Geplaatst door Pegasystems

Pega maakt digitale transformatie nog sneller en eenvoudiger met nieuwe versie Pega Infinity platform

AMSTERDAM – 4 mei 2021  Pegasystems Inc. lanceert tijdens PegaWorld® iNspire 2021 de nieuwste update van zijn Pega Infinity™ softwareplatform om snel en eenvoudig elke vorm van digitale transformatie (DT) door te kunnen voeren. Pega Infinity versie 8.6 biedt nog meer low code, intelligent automation en AI-mogelijkheden, waarmee zelfs ‘s werelds grootste en meest vooruitstrevende organisaties unieke gebruikerservaringen kunnen realiseren.

De noodzaak tot digitale transformatie is onvermijdelijk: volgens Gartner(1) gaf 70 procent van ondervraagde managementleden aan dat de pandemie en de economische uitdagingen digitale initiatieven binnen hun organisatie hebben versneld –  verwacht wordt dat wereldwijd richting de $4 biljoen in 2021(2) wordt uitgegeven aan IT. Ondanks deze behoefte en enorme uitgaven, is er nog steeds geen recept dat DT-succes garandeert.

De belangrijkste bedreigingen van deze initiatieven zijn silo-projecten, niet-verbonden systemen en complexe implementaties waardoor niet aan verwachtingen wordt voldaan en de toegevoegde waarde uitblijft.

De nieuwe versie van Pega Infinity zorgt ervoor dat bedrijven met een Center-out ™ -benadering complexiteit kunnen doorbreken, wat nu vaak een succesvolle DT in de weg staat. De nieuwste verbeteringen zorgen voor meer efficiëntie van back-end processen, stroomlijnen front-end klantenserviceprocessen en interfaces en maken echte 1:1 klantbetrokkenheid mogelijk. Hierdoor kunnen organisaties een echte, blijvende transformatie realiseren. Medewerkers kunnen dankzij de snelheid, schaalbaarheid en flexibiliteit van Pega Infinity slimmer werken en betere (impactvollere) resultaten neerzetten. Voor de klant betekent dit een snellere en meer gepersonaliseerde ervaring, wat leidt tot grotere tevredenheid en meer loyale klanten.

“Zelfs na alle aanpassingen die organisaties al moesten doorvoeren tijdens de pandemie, hebben ze ook nog eens versneld verdere stappen gezet op het gebied van digitale transformatie”, zegt Alan Trefler, oprichter en CEO van Pegasystems. “Maar dit is niet het moment om achterover te leunen – het is belangrijk dat organisaties nog meer manieren vinden voor efficiencyverbetering, inspelen op veranderende klantbehoeften en data gebruiken voor meer en beter inzicht. Pega Infinity helpt hierbij en biedt de tools die nodig zijn om sneller, slimmer en effectiever te worden dan de concurrent.”

Pega Infinity 8.6 biedt uitbreidingen voor Pega Platform™, Pega Customer Service™ en Pega Customer Decision Hub™ . Hierdoor kunnen organisaties:

1. De time-to-market versnellen dankzij nieuwe mogelijkheden voor appontwikkeling, ontwerp en procesorkestratie voor zowel professionele als citizen developers in Pega Platform, zoals:
  2. Eenvoudig te ontwerpen userinterfaces (UI’s) – Zowel professionele als citizen developers kunnen met de nieuwe low-code mogelijkheden in Pega Platform eenvoudig moderne userinterfaces ontwerpen voor hun apps. Door verbeterde front-end ontwerpfuncties aan te vullen met de bestaande back-end mogelijkheden voor afhandeling/verwerking, kunnen organisaties nu geavanceerde, maar eenvoudige gebruikerservaringen creëren op één enkel low-code platform. Meer informatie hierover is te vinden in het persbericht dat vandaag is vrijgegeven.
  3. Zelfoptimaliserende AI-processen – Door toevoeging van zelfoptimaliserende AI en decision management aan de low-code procesautomatisering software, kunnen organisaties met Pega Process AI hun operationele activiteiten gericht op zowel de business als klanten realtime optimaliseren. De combinatie van intelligentie en automatisering zorgt ervoor dat op een slimme manier grootschalige ‘triage’ wordt toegepast op miljoenen klantenverzoeken, transacties en andere gebeurtenissen die binnenkomen. Hierdoor zijn organisaties in staat om klantverzoeken sneller en efficiënter op te volgen en problemen op te lossen. Dit leidt weer tot lagere operationele kosten en betere ervaringen voor zowel medewerkers als klanten.
  4. Workflow-orkestratie tussen applicatiesPega Process Fabric® helpt medewerkers slimmer te werken dankzij een gecombineerde takenlijst die acties vanuit meerdere apps – zowel Pega als niet-Pega – samenvoegt op één locatie. AI zorgt ervoor dat de belangrijkste taken de hoogste prioriteit krijgen. Door werkzaamheden op deze manier weer te geven hoeven medewerkers niet langer te switchen tussen schermen en is het inzichtelijker waar de kritieke klantbehoeften liggen.
  5. Klantenservice eenvoudiger maken met nieuwe mogelijkheden in Pega Customer Service, zoals:
  6. Meer keuze in messaging kanalen: Pega Customer Service Digital Customer Engagement Edition is uitgebreid met geavanceerde messaging-mogelijkheden. Klanten hebben nu zelf meer controle over hoe en waar ze met organisaties communiceren. Een klant kan bijvoorbeeld een gesprek starten in het kanaal van zijn voorkeur – zoals web messaging (chat), sms en berichtenapps van derden zoals WhatsApp, Facebook Messenger, Twitter en Apple Business Chat. De ingebouwde single messaging widget maakt het mogelijk te schakelen tussen kanalen zonder het gesprek te onderbreken.
  7. Uitbreiding aanbod van Microjourneys™: Nieuwe Microjourneys voor sectoren als financiële dienstverlening, verzekeringen en communicatie bieden vooraf geconfigureerde servicecases die op een efficiënte en intuïtieve manier veelvoorkomende service-incidenten voor klanten oplossen. Deze nieuwe Microjourneys zijn een aanvulling op de meer dan 180 voorgeconfigureerde servicecases die beschikbaar zijn voor Pega Customer Service.
  8. Eenvoudigere configuratie van functionaliteit: Business- en IT-managers kunnen snel nog meer Pega Customer Service-functies configureren en beheren, zoals slimme virtuele assistenten, zoekfunctionaliteit en klantverificatie. Updates zijn nu gemakkelijker te configureren met behulp van de krachtige low-code-mogelijkheden in Pega’s App Studio.
  9. Meer gepersonaliseerd engagement met nieuwe AI-functies voor marketeers en datawetenschappers in Pega Customer Decision Hub, zoals:
  10. Relevantere realtime betrokkenheid: De Next-Best-Action Designer heeft nieuwe mogelijkheden waarmee marketeers de klantreis kunnen optimaliseren en context kunnen toevoegen aan hun next-best-action beslissingen. Gebruikers kunnen alle acties in kaart brengen tijdens de specifieke fasen van de customer journey en vervolgens data van elk klanttraject gebruiken om hun beslissingsmodellen te informeren. Alles bij elkaar verbetert dit in realtime de relevantie van elke interactie met die klant.
  11. Geautomatiseerd AI-modelbeheer: Met de nieuwe mogelijkheden voor Machine Learning Operations (MLOps) beschikken datawetenschappers over een volledig geautomatiseerd proces voor het implementeren, updaten en vervangen van de modellen die worden gebruikt in hun beslissingsstrategieën voor de next-best-action via Pega API’s. Bovendien kunnen gebruikers met de Shadow Mode functionaliteit de prestaties van het huidige model vergelijken met het mogelijk nieuwe model op basis van echte productiedata. Dit gebeurt voorafgaand aan de implementatie om zeker te zijn van het verwachte positieve effect.

Pega Infinity is de enige oplossing die de mogelijkheden voor klantbetrokkenheid, klantenservice en intelligent automation verenigt binnen één enkel platform om digitale transformatie binnen wereldwijde organisaties te versnellen. Door klanten te benaderen met de juiste boodschap, op het juiste moment, via elk kanaal, kunnen organisaties hun klanttevredenheid verbeteren, de levenslange klantwaarde verhogen en de productiviteit van de organisatie verbeteren. Bovendien vermindert de low-code omgeving van Pega de bedrijfscomplexiteit. Dit leidt tot kortere implementaties, snellere adoptie en grotere klant- en medewerkerstevredenheid.

Beschikbaarheid

Pega Infinity 8.6 is beschikbaar aan het eind van dit kwartaal (Q2 2021). Kijk voor informatie op: www.community.pega.com/knowledgebase/products/whats-new/platform. Het nieuws wordt vandaag aangekondigd tijdens de 19e editie van PegaWorld iNspire, dat voor het tweede jaar op rij virtueel plaatsvond. De replays van alle sessies en features, inclusief een speciale sessie over Pega Infinity 8.6, zijn na afloop te bekijken via www.pegaworld.com.