Datagedreven bedrijfsvoering met nieuwe AI-tool

Het Veenendaalse digitale innovatiebureau BTTR lanceert een baanbrekende AI-tool ‘SayBTTR’, waarmee gebruikers direct met hun data kunnen communiceren. Met SayBTTR wordt data-analyse eenvoudiger dan ooit. Deze AI-tool stelt bedrijven en professionals in staat om direct antwoorden te krijgen vanuit hun data, zonder technische kennis of ingewikkelde dashboards.
SayBTTR is te koppelen aan verschillende databronnen van een bedrijf. Met SayBTTR kan je vragen stellen als: “Welke marketingcampagne levert het meeste op?” of “Waar verliezen we klanten in hun klantreis?”. Door de tool in te zetten als een laagdrempelige ‘data-assistent’, maakt BTTR een technologie beschikbaar die traditioneel enkel was weggelegd voor marketingbureaus of grote bedrijven met gespecialiseerde teams.
De kracht van SayBTTR ligt in de snelheid en eenvoud waarmee inzichten worden verkregen. “Vorige week nog werkten we met een klant aan de ontwikkeling van een nieuw platform. Enkele aannames over hun websitebezoekers – zoals het verschil in gedrag tussen terugkerende bezoekers en nieuwe bezoekers – hadden ze zelf in enkele seconden inzichtelijk.” Wat normaal een tijdrovende analyse zou vereisen van een specialist, werd dankzij SayBTTR direct inzichtelijk.
Keerpunt voor datagedreven bedrijfsvoering
“Dit is een keerpunt in hoe organisaties met data omgaan,” stelt Peter van Aalderen, ceo van BTTR. “Jarenlang was toegang tot bruikbare data voorbehouden aan grote spelers die de middelen hebben om complexe tools en experts in te zetten.” SayBTTR haalt die muur neer. “We geloven dat iedereen, ook kleine ondernemers en het MKB, in staat moet zijn om datagedreven keuzes te maken.”
De lancering van SayBTTR past in een bredere trend waarin AI wordt ingezet om technologie inclusiever te maken. “Als BTTR willen we hierin voorop lopen, door niet alleen technologie aan te bieden, maar deze begrijpelijk en gebruiksvriendelijk te maken voor iedereen.”
“SayBTTR helpt bedrijven zich weer te focussen op wat écht belangrijk is: het nemen van betere beslissingen op basis van inzicht, niet enkel op basis van onderbuikgevoel,” zegt Geert Emmens, strateeg bij BTTR.
Een uitnodiging aan de markt
Met de introductie van SayBTTR doet BTTR een oproep op bedrijven om data-analyse niet langer te zien als een obstakel, maar als een kans. “We willen organisaties inspireren om data te gebruiken als gesprekspartner, niet als last,” aldus Van Aalderen.
De tool is momenteel gratis inzetbaar met eigen Google Analytics-data en biedt uitbreidingsmogelijkheden voor andere databronnen. Ontdek meer op SayBTTR.com.
____________________
NOOT VOOR REDACTIE
Over BTTR:
BTTR is een toonaangevend innovatiebureau met een duidelijke focus op de ontwikkeling van digitale oplossingen. Daarbij is de werkwijze van BTTR ‘Data Driven’: met het verzamelen, analyseren en benutten van data, helpt BTTR organisaties hun klanten beter te begrijpen en waardevolle relaties op te bouwen.
Contactpersoon:
Peter van Aalderen
ceo BTTR
06 498 918 93
peter@bttr.nl
bttr.nl
0318 – 760 960
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.