Industry Wire

Geplaatst door NPB Media

Peter-Paul Blommers naar NPB Media

Haarlem, 28 juli 2016. Peter-Paul Blommers (53) is de nieuwe CEO van NPB Media. Blommers is tevens aandeelhouder geworden van het bedrijf. NPB, Nationaal Publiciteits Bureau, is een van de grootste media-exploitanten in Nederland en werd recent onderdeel van de Scheybeeck Groep.

Peter-Paul  Blommers: “Outdoor ontwikkelt zich als één van de weinige mediatypen heel goed in Nederland. NPB bestaat sinds 1937 en heeft met name in de afgelopen 10 jaar een goede groei gerealiseerd. Het bijzondere van NPB is dat het retail ademt.

Wij ontwikkelen in de directe omgeving van lokale retailers. De dienstverlening strekt zich uit over vrijwel alle gemeenten in Nederland – NPB heeft met 170 gemeenten een concessie gesloten.

NPB exploiteert daarmee het meest fijnmazige outdoor netwerk van Nederland met ruim 19.800 reclamevlakken, waarbij wij lokale vestigingen servicen van bijna alle grote landelijke retailers als Jumbo, McDonald’s en Action maar ook het OLVG Ziekenhuis in Amsterdam en ijssalon Talamini in Deventer. Altijd superlokaal dus.

Die fijnmazigheid stelt ons als geen ander in staat om lokale ondernemers sterker te laten performen naar hun lokale klanten. Echter bieden wij ook gemeenten de mogelijkheid om precies en actueel te communiceren met haar inwoners en bezoekers in de stad. In die combinatie zie ik de grote opportunity voor ons bedrijf in de komende jaren.”

Blommers was de afgelopen 4 jaar CEO van het Koreaanse Cheel – het reclamebureau van Samsung – dat onder zijn leiding een sterke groei doormaakte. Daarvoor was hij 9,5 jaar CEO van Ogilvy & Mather in Nederland en 3,5 jaar CEO van TBWA\Direct Company. Naast zijn dagelijkse werkzaamheden is Blommers ook voorzitter van de Esprix Awards.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht