De pijn van voorraad voor webwinkels!

Als onderdeel van Shopping2020 is de expertgroep ‘Online Ondernemen’ vorig jaar veelvuldig in het nieuws gekomen met haar onderzoek naar succes- en faalfactoren van webwinkels. Eén van de conclusies was dat overtollige voorraad een reden is om te stoppen.
Eén van de leden uit het expertpanel was Erwin de Zeeuw, oprichter van E-bon. Hij vond dat er voor dit veelgenoemde probleem een oplossing voor moest komen. “Dat de overtollige voorraad een last is voor veel webwinkels was geen verrassing. Dit bracht me op het idee om te kijken of ik met E-bon hier iets mee kon doen”. Zodoende ontstond het idee om de overtollige voorraden van merchants te koppelen aan de interessegebieden van de mensen die een E-bon hebben ontvangen. “Wij weten van alle ontvangers waar hun interesse ligt, zodat we ze kunnen koppelen aan relevante webwinkels.”
De Zeeuw vervolgd: “Onlangs was nog in het nieuws dat partijen zoals JeansOnline en Bulls & Birds pijn ondervinden van overtollige voorraden en zodoende de activiteiten staakten. Wij zien de Webwinkel Vakdagen als ideaal moment om alle pijnpunten van overtollige voorraden te achterhalen.”
Tijdens de Webwinkel Vakdagen geeft E-bon (stand S09) aan alle geïnteresseerden een demo van het platform, waar webwinkeleigenaren (anoniem) hun voorraden kunnen aanbieden.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.