Geplaatst door Plek Nederland B.V.

Plek lanceert communicatieplatform voor de mondzorgsector met partner Dental Plek

130 medewerkers van mondzorgpraktijken verspreid over Nederland zijn afgelopen maand gestart met werken binnen Dental Plek, een online communicatie-, documentatie- en informatieplatform voor mondzorgprofessionals. Het platform voorziet in de behoefte aan veilige, efficiënte en effectieve samenwerking en helpt (mond)zorgbedrijven bovendien te voldoen aan de huidige en toekomstige privacywetgeving.

AVG-proof en efficiënt samenwerken
Iedere sector heeft eigen behoeften, problemen en ontwikkelingen. Speciaal voor mondzorgprofessionals hebben we met Dental Plek voortgeborduurd op de bestaande software. Met Dental Plek komt in de mondzorg een einde aan de grote hoeveelheid e-mails, onveilige WhatsAppgroepen (niet AVG-proof!) en de onoverzichtelijke verzameling protocollen en dossiers. Omdat mondzorgprofessionals vaak verwijderd zijn van een vaste werkplek of computer, is er ook een mobiele app voor iPhone en Android.

“Dental Plek kwam precies op het goede moment: een sociaal intranet en extranet, documentatiesysteem en takensysteem in één. Ideaal! Binnen iedere praktijk zijn twee ‘ambassadeurs’ aanwezig. Zij helpen waar nodig en zitten er bovenop dat collega’s Dental Plek gebruiken. E-mail en WhatsApp zijn binnen onze praktijk geen communicatiemiddel meer.” – Krystle Bijman, Freshtandartsen

Veilige communicatie-app voor zorgteams
Een aantal van de zaken die in de mondzorgsector spelen, speelt ook in andere sectoren. Zo werken veel (kleine) zorgorganisaties op verschillende locaties en met roosters die maar deels overlappen, waardoor interne communicatie niet soepel loopt. Consumententools zoals WhatsApp worden gebruikt als pleister op de wonde maar die voldoen niet aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming die vanaf 25 mei 2018 geldt. Voor teams buiten de mondzorg biedt Plek daarom Plek.team: een self-service communicatie-app zonder opstartkosten, veilig en gecertificeerd gehost in Nederland. Plek.team is de veilige vervanger voor WhatsApp in de zorg: hiermee zetten zorgteams binnen een dag een flinke stap richting het voldoen aan de AVG.

Een Plek voor de zorg
Voor zorgorganisaties die het groter willen aanpakken, wenst Plek een specifieke ‘Zorg Plek’ te ontwikkelen die voldoet aan specifieke behoeften in de zorgsector en, net als Dental Plek, voortborduurt op bestaande software. Ook voor andere sectoren staat Plek open voor een dergelijk partnerprogramma.