Geplaatst door Pokemon

Pokémon GO binnenkort beschikbaar voor iPhone- en Android-toestellen

Londen, Verenigd Koninkrijk: 7 juli 2016 – Pokémon Company International en Niantic, Inc. maken met veel genoegen bekend dat de met spanning verwachte mobiele videogame Pokémon GO vanaf vandaag beschikbaar is en gratis kan worden gedownload in de App Store en Google Play. Pokémon GO is beschikbaar in de Verenigde Staten, Australië en Nieuw-Zeeland en komt binnenkort naar Canada, Europa en Zuid-Amerika.

In Pokémon GO kunnen spelers over de hele wereld hun omgeving verkennen om wilde Pokémon, die zich te midden van ons hebben verstopt, te vinden en te vangen. Sommige wilde Pokémon verschijnen in hun natuurlijke omgeving. Pokémon van het Water-type kunnen bijvoorbeeld opduiken bij meren en oceanen. Zodra spelers een Pokémon hebben ontmoet, kunnen zij deze vangen door met het scherm van de telefoon een Poké-bal te gooien. Poké-ballen en andere speciale items zijn te vinden in PokéStops op interessante plaatsen, zoals openbare kunstwerken, historische herkenningspunten en monumenten.

Pokémon Go functies zijn onder andere:

• Pokémon vangen – In Pokémon GO lopen spelers buiten rond en vangen zij wilde Pokémon. Zij winnen levels als Trainer en hoe hoger het level, hoe krachtiger de Pokémon die zij kunnen vangen om hun Pokédex mee te vullen en toegang te krijgen tot krachtigere items. Pokémon kunnen evolueren als er meerdere van dezelfde soort zijn gevangen. Er zijn zelfs Pokémon eieren te vinden, die uitkomen nadat de speler een bepaalde afstand heeft gelopen. We moedigen spelers aan om te blijven rondkijken op zoek naar verschillende Pokémon om de Pokédex vol te maken!

• Bij een team gaan en vechten – Spelers kunnen zich bij een van de drie teams (Mystic, Instinct of Valor) voegen en Pokémon die zij hebben gevangen toewijzen aan een open Gym-locatie of aan een Gym die onder leiding staat van een teamgenoot. Teams moeten vechten tegen Pokémon die de Gym van hun rivaliserende team verdedigen om zo het prestige van deze gym te verlagen en deze voor hun eigen team te claimen. Samenwerking met andere leden van het team is belangrijk om zoveel mogelijk Gyms veilig te stellen.

• Pret delen – Activeer de camerafunctie van de smartphone om foto’s te maken van de Pokémon die je in de wereld bent tegengekomen. Met de echte wereld als achtergrond van deze foto’s kunnen fans gedenkwaardige momenten delen met hun vrienden.

• Je Trainer aanpassen! – Spelers kunnen kiezen uit een reeks kledingstukken en accessoires om hun spelavatar aan te passen volgens hun eigen stijl. De aangepaste avatar verschijnt op de kaart als je je verplaatst en ook op je profielpagina. Avatars van Trainers verschijnen ook in Gyms die onder controle staan van hun team.

• Muziek van Junichi Masuda – Pokémon GO heeft geheel nieuwe muziek die is gecomponeerd door Junichi Masuda van GAME FREAK. Meneer Masuda werkt al vanaf de eerste games mee aan Pokémon videogames en heeft veel van de klassieke en gedenkwaardige liedjes gecomponeerd die decennialang fans hebben geïnspireerd.

In-app aankopen zijn beschikbaar voor fans die hun Pokémon GO-beleving nog verder willen verbeteren. Spelers kunnen PokéCoins kopen, het in-game geld van Pokémon GO. PokéCoins kunnen vervolgens worden ingewisseld tegen power-ups en extra items.

Pokémon GO Plus is een draagbaar accessoire waarmee Pokémon GO-spelers van het spel kunnen genieten zonder op hun smartphone te kijken. Dit optionele apparaat maakt via Bluetooth verbinding met de smartphone en houdt de speler met een led en trillingen op de hoogte van gebeurtenissen in het spel. Bovendien kunnen spelers Pokémon vangen of andere eenvoudige acties uitvoeren door op de knop van het apparaat te drukken.

Een geheel nieuwe introductietrailer voor Pokémon Go is hier te zien: https://youtu.be/8dMq6FaB41k
Ga voor meer informatie en bijzonderheden over compatible toestellen naar www.PokemonGo.com.

Over Pokémon
The Pokémon Company International, een dochteronderneming van The Pokémon Company in Japan, beheert de eigendom buiten Azië. De onderneming is verantwoordelijk voor het merkbeheer, het licentiebeheer, de marketing, de Pokémon Trading Card Game, de tekenfilmserie, home-entertainment en de officiële Pokémon-website. Pokémon is in 1996 in Japan geïntroduceerd en is vandaag de dag een van de populairste entertainmentmerken voor kinderen ter wereld. Ga voor meer informatie naar www.pokemon.nl.