Industry Wire

Geplaatst door TBWA/NEBOKO

PostNL komt met een nieuw geluid: Tot snel!

Amsterdam, 25 augustus 2023 – Vandaag lanceert PostNL een nieuwe campagne: ‘Tot snel’. In de eerste uiting van dit campagneconcept, waar merk en propositie hand in hand gaan, staan bezorgvoorkeuren centraal. Daarmee geeft PostNL invulling aan de merkbelofte ‘Wij brengen het samen, in een wereld die nooit stilstaat’. De campagne is gecreëerd door TBWA/NEBOKO en wordt ATL en BTL uitgerold. Tegelijk introduceert PostNL ook een brand refresh, ontworpen door Studio Dumbar.

Verbinder brengt het samen

PostNL is er voor iedereen, meer dan 220 jaar verbinden we mensen en bedrijven met elkaar. ”Dagelijks komen we in alle straten van Nederland en zo leren we onze klanten en hun wensen steeds beter kennen”, zegt Sylvia Coumans, Manager merk en marketingcommunicatie. “Want of je nou verstuurt of ontvangt, iedereen wil dat een pakket op het juiste moment op de juiste plek is. En daarom zoeken wij naar oplossingen die aansluiten op wat onze klanten willen. Om het leven nét wat makkelijker te maken. Met oplossingen zoals de bezorgvoorkeuren willen we Nederlands favoriete bezorger zijn én blijven.”

“Consumenteninzichten is het vertrekpunt voor onze campagnes, zegt Sanna Blonk, Manager Marketing Consument. “Daarom draait het in de nieuwe campagne ook steeds om herkenbare situaties waarmee Nederlanders te maken hebben.”
Deze dagelijkse ‘uitdagingen’ worden door de band van een luchtige en relativerende noot voorzien. In de eerste TVC van de campagne zien we Sebas en Roos, de trotse ouders van een drieling. Maar ze alle drie stil krijgen, dat is geen kinderspel. Een deurbel kan dan aardig wat roet in het eten gooien. Gelukkig heeft PostNL Bezorgvoorkeuren, want dan gaat nooit zo maar de bel.
Rik Ledder, TBWA\NEBOKO: “Tot snel. Dat is wat mensen tegen elkaar zeggen. Twee fijne woorden die samen voor lekker veel positiviteit staan, en tegelijkertijd een belofte aan de klant en een opdracht aan PostNL vormen.”

 

Brand refresh met nieuwe Postlijn

Op hetzelfde moment presenteert PostNL een brand refresh die in samenwerking met Studio Dumbar is ontwikkeld. Het ontwerp bouwt voort op de bekende oranje stijl, en maakt het merk digitaler en dynamischer. Het introduceert een nieuw element; de ‘Postlijn’. Deze staat voor verbinding en geeft de visuele identiteit extra kleur en energie. Samen met Massive Music is een herkenbaar geluid voor PostNL ontwikkeld. Komende tijd wordt de vernieuwde huisstijl gefaseerd doorgevoerd; in alle digitale uitingen, maar ook in alle gedrukte vormen en op onze nieuwe voertuigen.

Credits:

Opdrachtgever: PostNL

Bureau: TBWA\NEBOKO

Media: Dentsu

Productiemaatschappij: HolyFools

Online: The Compound

Grading/online: Crabsalad

Muziek: MassiveMusic

Sound: Public Audio

Branding: Studio Dumbar

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht