PowaTag biedt retailers betaalbare mobile sales zonder investering in infrastructuur

London (UK) – 29 oktober 2014 – Voor 90 procent van de retailers is online- en mobile marketing in 2014 van de hoogste prioriteit. De mogelijkheden voor kleine retailers om omnichannel marketing en sales van de grond te krijgen zijn echter zeer beperkt. Powa Technologies brengt technologie die betaalbare multichannel marketing en sales mogelijk maakt.

Ondanks het economische herstel heeft het midden- en kleinbedrijf blijvend moeite met het vinden van financiële mogelijkheden voor investeringen in nieuwe technologieën. 18% van de ondernemers die willen uitbreiden en investeren nu de economie zich herstelt, hebben hier financiering van buitenaf voor nodig. Banken weigeren dit echter nog vaak[1].

Powa Technologies heeft met PowaTag een oplossing in huis om aan de vraag van zowel grote als kleine retailers en merken tegemoet te komen zonder dat grote investeringen zijn vereist. PowaTag biedt toegang tot een revolutionaire nieuwe manier van mobiele betalingstechnologie waarbij de implementatiekosten laag blijven. Deze nieuwe technologie, in de vorm van een app, zorgt ervoor dat consumenten op elk moment, op elke locatie aankopen kunnen doen. Na één enkele scan van de PowaTag en een goedkeuring is de aankoop gedaan. De app biedt consumenten vrijheid doordat deze reageert op onder andere tags op labels, in drukwerk of op posters (QR-codes), audiofeeds, social media, op NFC-technieken en contact met Bluetooth beacons.

Dan Wagner, CEO en bestuursvoorzitter van Powa Technologies, zegt hierover: “Zowel het MKB als markleiders hebben dezelfde uitdagingen: consumenten eisen meer vrijheid en gemak tijdens het shoppen. De consument wil een kwalitatief sterk aanbod, mobiel betalen en snelle levering.

Door gebrek aan financiële middelen, is het voor kleine bedrijven erg moeilijk om te investeren in de infrastructuur die hiervoor nodig is. Maar ook voor grote retailers die wel toegang hebben tot voldoende financiële middelen om omnichannel strategieën te ontwikkelen, zijn de grote investeringen die nodig zijn om veranderingen binnen de bedrijfsvoering te creëren, een risico.”

PowaTag integreert gemakkelijk met bestaande retailsystemen, zowel met software als hardware, en vraagt slechts een kleine bijdrage van 0,35 euro of 0,1% van de verkoopprijs per transactie. Daarnaast vereist PowaTag geen aanvullende technologie of infrastructuur.

Wagner voegt hieraan toe: “Door een geheel nieuw verkoopkanaal te introduceren, maar de implementatiekosten laag te houden, kan PowaTag bedrijven helpen optimaal te profiteren van de voordelen, zonder daarvoor riskante financiële investeringen te moeten maken.”

Over Powa Technologies
Het Powa platform is gebouwd om een echte omni-channel commerce-omgeving te bieden aan retailers en merken. Het platform wordt gevormd door drie producten – PowaWeb (eCommerce platform op het web),  PowaPOS (innovatieve hardware en software voor fysieke retailomgevingen) en PowaTag (maakt echt overal winkelen mogelijk, inclusief transactie-afwikkeling).

Alle Powa sites zijn PCI Level 1 compliant en compleet veilig.

Over PowaTag
Het retaillandschap is niet meer hetzelfde sinds de lancering van de PowaTag, de revolutionaire nieuwe retailservice van Powa Technologies. Meer dan 800 wereldwijd bekende merken, zoals Universal Music en Carrefour hebben de laatste maanden gekozen voor PowaTag. Enkele voordelen op een rijtje:

• PowaTag verandert een impuls in een aankoop. Zonder de wachttijd die een aankoop vaak in de weg staat.
  • Offline omgevingen en drukwerk worden online shops: zelfs als de winkel dicht is.
  • Print, poster en media advertising worden eindelijk echte verkooptools: met in realtime meetbare ROI.
  • Infomercials en andere broadcast-media zijn om te vormen met AudioTag, inclusief evenementen als voetbalwedstrijden en concerten.
  • Geen extra add-ons nodig; maakt gebruik van de bestaande mogelijkheden van de smartphone.
  • Gebruikt bestaande betaaloplossingen zonder ze te vervangen.
  • De consument hoeft geen gevoelige gegevens meer in te voeren bij elke aankoop.
  • Geen creditcard-gegevens op het toestel: alles staat in de zwaar beveiligde cloud.
  • Transformeert de in-store ervaring dankzij beacons, waarmee de individuele klant kan worden benaderd via de smartphone.

PowaTag in Actie – http://bit.ly/PowaTagInAction