Geplaatst door Prestashop

PrestaShop vergemakkelijkt EU-conformiteit voor webwinkeliers

Parijs, 24 August 2015 – PrestaShop, de marktleider op het gebied van opensource-oplossingen voor de e-commerce, heeft vandaag een baanbrekende nieuwe versie van zijn bekroonde software aangekondigd waarmee winkeliers beter voorbereid zijn op de complexiteit van grensoverschrijdende verkoop in de Europese Unie. Alle webwinkeliers die de laatste softwareversie van PrestaShop gebruiken, kunnen nu een webshop opzetten die automatisch wordt geconfigureerd voor verschillende Europese markten omdat de verschillende regels van afzonderlijke regio’s erin zijn geïntegreerd. Webwinkeliers van over de hele wereld kunnen zich nu sneller en met meer succes dan ooit op de Europese markt begeven.

“In mei heeft de Europese Commissie aangegeven dat een verenigde digitale markt voor goederen en diensten 415 miljard euro per jaar zou kunnen bijdragen aan de Europese economie en honderdduizenden nieuwe banen zou kunnen scheppen”, aldus Corinne Lejbowicz, CEO van PrestaShop. “Maar de Europese Commissie tekende daarbij ook aan dat slechts 7 procent van het MKB momenteel grensoverschrijdend verkoopt. PrestaShop helpt het MKB al jaren om goederen en diensten internationaal te verkopen en met deze release is het voor winkeliers makkelijker dan ooit geworden om problemen in verband met grensoverschrijdende verkoop op te lossen en internationale handelskansen uit te buiten.

PrestaShop heeft een van de grootste gebruikersgroepen van e-commerce ter wereld, met een opensourcecommunity van 850.000 leden en 250.000 webwinkels verspreid over 209 landen en gebieden wereldwijd. Door middel van een crowdsourcingproject in de community, is de software in 65 talen vertaald.

“Voor deze nieuwste versie van PrestaShop hadden we onszelf twee hoofddoelen gesteld: grensoverschrijdende handel vergemakkelijken en de winkelprestaties verbeteren”, aldus Charles Wells, Hoofd Productontwikkeling bij PrestaShop. “Ten eerste wilden we winkeliers helpen om efficiënter te verkopen op de Europese markt. De complexiteit van de landspecifieke regelgeving wordt in onze software automatisch aangepakt. Ten tweede wilden we de winkelprestaties verbeteren zodat alle winkels, ook die met een enorm uitgebreide productcatalogus, snelle responstijden hebben tijdens verkeerspieken.”

PrestaShop heeft verschillende strategische partnerships in Europa zoals GeoPost, PayPal, eBay, HiPay en Skrill.

“Als één van de leiders in logistieke en e-commerce diensten in Europe zijn we fier op ons partnership met PrestaShop”, zegt Jean-Claude Sonet, Directeur Customer Experience Communications in Europa van de DPD groep. De innovatie en ervaring van DPD groep en PrestaShop zorgt ervoor dat 100 duizenden e-commerce bedrijven zich zorgeloos kunnen verbinden met consumenten in Europa, en de rest van de wereld.

Meer informatie over de geavanceerde EU-compatibiliteitsfuncties van PrestaShop versie 1.6.1 is te vinden op video

Referenties:

Over PrestaShop

PrestaShop werd in 2007 opgericht met als doel het gratis beschikbaar stellen van opensource e-commercesoftware. Meer dan 250.000 winkels werken momenteel met PrestaShop. Het bedrijf en de community stellen alles in het werk om het e-retailers mogelijk te maken een volledig operationele webshop op te zetten tegen lage kosten. De opensource community van PrestaShop telt wereldwijd meer dan 850.000 retailers, ontwikkelaars en internetbureaus.

PrestaShop heeft de People’s Choice CMS Award 2014 gekregen voor de beste webshopsoftware voor het MKB. Het bedrijf is gevestigd in de Verenigde Staten en Frankrijk en wordt gefinancierd door XAnge Private Equity, Seventure Partners en Serena Capital.

Meer informatie vindt u op onze website: www.prestashop.com/nl