Geplaatst door SecureLink

Private Equity investeerder Indufin verwerft belang in SecureLink Group

SecureLink kondigt aan dat Indufin, een Belgisch-Luxemburgse investeringsmaatschappij, voor 40% belang neemt in de SecureLink Group N.V. De snelle groei van SecureLink in combinatie met haar groeiambities zijn de aanleiding om Indufin als investeringspartner toe te laten treden. Samen met Indufin heeft het management van SecureLink een groeiplan naar de toekomst vormgegeven.

Met het toetreden van Indufin heeft SecureLink de gelegenheid benut de juridische structuur enigszins aan te passen. SecureLink Group N.V., waarin de bestaande aandeelhouders en Indufin participeren, houdt de aandelen van SecureLink N.V. (de Belgische vestiging) en de aandelen van SecureLink Nederland B.V. Een structuur welke voor haar relaties en leveranciers eenduidig is en SecureLink als één groep presenteert. De verandering heeft uiteraard géén gevolgen voor medewerkers van SecureLink B.V. of SecureLink N.V. noch voor klanten of relaties.

Over Indufin

Indufin is een Belgisch-Luxemburgse private equity investeringsmaatschappij die investeert in middelgrote Benelux ondernemingen en een selectieve benadering hanteert ten opzichte van investeringsopportuniteiten in de omliggende landen. Participatie is steevast gericht op verdere groei. Indufin ontwikkelt een sterk partnerschap met de ondernemingen waarin het investeert, dit op basis van een gedeelde visie voor de toekomst en een vertrouwensrelatie. Momenteel heeft Indufin een portefeuille van 10 participaties.

Motivatie

Bert Van Loco, medeoprichter van SecureLink: “De participatie van Indufin in SecureLink is zeker een mooie opportuniteit voor ons. Zij verzekert onze verdere groei en stabiliteit naar de toekomst toe. De financiële kennis en ervaring van Indufin zullen onze verdere uitbreiding ondersteunen. Voor onze klanten verandert niets. Wij blijven hen dezelfde kwalitatieve ondersteuning bieden die ze de laatste 10 jaar van ons gewend zijn.”

Marco Barkmeijer, medeoprichter van SecureLink Nederland: “Het toelaten van Indufin als investeringspartner is van strategisch belang voor de verdere groeiplannen van SecureLink in zowel Nederland als België. Aan de werkwijze en onze dienstverlening verandert niets. Wel zijn we op deze manier nog beter voorbereid op marktopportuniteiten om zo onze groei te versnellen.”

Joris Rome, partner van Indufin: "Wij zijn uitermate verheugd over onze partnership met SecureLink. De visie en de inzet van de oprichters, alsook de cultuur en de verwezenlijkingen van SecureLink maakten op ons een heel sterke indruk. Hun focus op IT security, de expertise van haar medewerkers en de relaties met security vendors zullen ook in de toekomst borg staan voor een kwalitatieve dienstverlening. Indufin ondersteunt volledig de ambitie van SecureLink om in de Benelux haar toonaangevende positie in de IT security markt verder te versterken."