Industry Wire

Geplaatst door LEWIS PR

Progress Software stelt PostNL in staat om e-commerce diensten uit te breiden

Progress levert verschillende oplossingen die PostNL e-Commerce in staat stellen het regie platform verder door te ontwikkelen en daarmee hun klantenbestand uit te breiden. Met traditionele service delivery-methoden was deze schaalbaarheid en flexibiliteit niet mogelijk. De Progress Enterprise Service Bus (ESB), onderdeel van de Progress Responsive Business Integration-suite, wordt ingezet om verschillende applicaties en diensten te integreren binnen de PostNL e-Commerce Integrator en de supply chain. De DataXtend Semantic Integrator zal de complexiteit van informatie-uitwisseling reduceren met behulp van het generieke datamodel ARTS. Het Progress Actional-platform biedt volledig inzicht en helpt de transacties te monitoren en controleren.

Roy Rachman, Director e-Commerce Operations bij PostNL stelt: “De doorontwikkeling van het platform helpt ons om nog beter in te spelen op de online behoeften van onze klanten. Bovendien zorgt het voor een efficiency met onze partners binnen de supply chain. Onze bestaande klanten zullen worden gemigreerd naar het nieuwe platform en de verwachting is dat we begin 2012 het oude platform uitgefaseerd hebben. In het verleden hebben we nog een andere service integrator overgenomen en Progress Sonic ESB stelt ons in staat om de twee engines te integreren en daarmee klanten de gecombineerde supply chain diensten van beide platforms te bieden. In de toekomst willen wij ook de real-time mogelijkheden van het platform benutten en onze klanten in staat stellen om multichannel-strategieën te implementeren voor zowel de aankopen in de winkel als de online bestellingen. Multi-channel distributie en fulfilment hebben een grote impact op de logistieke processen van onze klanten. Om deze succesvol te implementeren moet de data die binnen het proces gebruikt wordt real-time zijn. Progress Sonic ESB helpt ons om deze doelstelling te realiseren.”

De implementatie die al gestart is, ondersteunt bestaande klanten van PostNL e-Commerce, zoals WE Fashion, MS Mode, Praxis, Kruidvat en andere retailers en wordt naar verwachting eind 2011 opgeleverd.

Guy Courtin, Vice-President Supply Chain bij Progress Software stelt: “De Responsive Business Integration-oplossing van Progress Software ondersteunt PostNL e-Commerce om integrated services te bieden aan bestaande en nieuwe klanten. In de nabije toekomst zal deze ook worden gebruikt voor het beheren van de eigen webwinkels, zoals KadoWereld.nl en nieuwe concepten zoals het digitale postkantoor van PostNL. Deze diensten zijn cruciaal voor de groeistrategie van PostNL e-Commerce en biedt een unieke en volledige delivery-oplossing voor de Nederlandse en Europese markt. Het is fantastisch om te zien hoe de technologie van Progress wordt ingezet om nieuwe e-commerce diensten te bieden die PostNL e-Commerce in staat stelt om het serviceniveau nog verder te verhogen waarmee zij de basis leggen voor de groei van 2012 en hierna.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht