Projectplace overgenomen door Planview

Amsterdam, 13 augustus 2014Planview, een Amerikaanse aanbieder van portfolio- en resourcemanagementsoftware, heeft Projectplace, Zweedse leverancier voor projectsamenwerking en tevens één van de eerste cloudbedrijven ter wereld, overgenomen. De overname resulteert in een nieuwe marktleider en pionier in de volgende fase van cloudgebaseerde projectsamenwerking en portfolio- en resourcemanagement voor bedrijven.

“Door de overname van Projectplace zijn wij in staat om een bredere visie op portfolio- en resourcemanagement te definiëren”, aldus Greg Gilmore, CEO van Planview. “Door het samenvoegen van de oplossingen kunnen we klanten – van grote organisaties tot kleine teams – helpen beter te presteren. Zo kunnen zij resources efficiënter inzetten, door gebruik te maken van portfolio-, resource- en workmanagement.”

“Het doet mij goed om onze krachtige samenwerking te presenteren aan projectmanagers, besluitvormers en iedereen die online samenwerkt. Zowel Projectplace als Planview zijn pioniers in hun vakgebied, wat dit een natuurlijke en opwindende overname maakt. Samen gaan we alle gebruikers van een unieke oplossing voorzien, waarmee we hen de mogelijkheid geven om samen met ons mee te groeien”, stelt Johan Zetterström, CEO van Projectplace.

Voorafgaand aan de overname was Projectplace eigendom van de risicokapitaalfondsen InnovationsKapital en Via Venture Partners. De voorwaarden van de transactie zijn niet bekend gemaakt. Met de overeenkomst blijven Projectplace en Planview als twee merken naast elkaar bestaan. De omzet van het nieuwe bedrijf zal meer dan 125 miljoen USD bedragen.

Feiten Planview

• Wereldwijde leider in portfolio- en resourcemanagement in de cloud;
  • Hoofdkantoor bevindt zich in Austin, Texas. Het bedrijf heeft kantoren in Frankrijk, Duitsland, Italië, Engeland en Australië;
  • Opgericht in 1989;
  • 325 werknemers;
  • Meer dan 500 klanten in 50 landen;
  • Ondersteund door risicokapitaal en particuliere equity-onderneming Insight Venture Partners;
  • Klanten komen uit verschillende regio’s en industrieën. Klanten zijn onder andere Hallmark, Zurich Insurance, Eurotunnel Group en US Airways.

Feiten Projectplace

• Leider in online tools voor projectsamenwerking;
  • Hoofdkantoor bevindt zich in Stockholm, Zweden. Kantoren in Noorwegen, Denemarken, Engeland, Nederland, België, Duitsland en India;
  • Opgericht in 1998;
  • 170 medewerkers;
  • Bijna 1 miljoen gebruikers in 150.000 projecten;
  • Voorheen eigendom van InnovationsKapital en Via Venture Partners;
  • Klanten komen uit verschillende regio’s en industrieën. Klanten zijn onder andere ABB, AEG, BP, National Health Service, British Sky Broadcasting, Carlsberg, Electrolux, Maersk Oil, Sony, Volvo en Zurich Insurance.