Provincie Gelderland kiest voor ICT-dienstverlening ilionx

ICT-dienstverlener ilionx gaat voor de provincie Gelderland een intranet-portal ontwerpen en bouwen. De oplossing zorgt voor een betere vindbaarheid van alle interne bedrijfsvoeringsproducten en -diensten. De portal is gebaseerd op Microsoft Sharepoint en wordt geïntegreerd met back office-applicaties van de provincie.

Alle medewerkers van de provincie gaan gebruik maken van het portaal. De organisatie vereenvoudigt hiermee de manier om tijds- en plaatsonafhankelijk een product aan te vragen en de status te volgen. Daarnaast verkrijgt het management aan de hand van het portaal meer informatie die bruikbaar is voor procesbesturing.

“We hebben vier verschillende partijen middels een aanbesteding benaderd”, aldus Jacco Vonk, manager Advies & Beleid bij de provincie Gelderland. “Uiteindelijk hebben we voor ilionx gekozen vanwege de goede prijs-kwaliteitverhouding. We hebben er vertrouwen in dat we met de samenwerking de effectiviteit en efficiëntie binnen de provincie Gelderland vergroten.”

“Het portaal biedt veel mogelijkheden en bevordert de informatie-uitwisseling en online samenwerking”, zegt Paul Jacobs, unitmanager Business Solutions BV bij ilionx. “We zijn blij met het vertrouwen van provincie Gelderland om het Microsoft-portaal te ontwerpen, ontwikkelen en implementeren. Het project verstevigt onze positie op het gebied van portaal-oplossingen op het Microsoft-platform binnen de overheid.”

Over ilionx
ilionx is een ondernemende en klantgerichte ICT-dienstverlener met vestigingen in Utrecht, Almere, Apeldoorn en Groningen, en heeft als motto ‘Daadkracht in vooruitgang’; daadkracht om vandaag te beginnen aan de oplossing en morgen daarvan de voordelen te hebben. ilionx levert sinds 2002 integrale ICT-diensten van initiatie tot en met realisatie en beheer. De missie is om organisaties succesvoller te maken met behulp van ICT, door middel van vooruitstrevende ICT-oplossingen met hoog gekwalificeerde professionals. ilionx is een robuuste partner in langdurige samenwerkingsovereenkomsten, waarbij kwaliteit, flexibiliteit en slagvaardigheid kernwaarden zijn. ilionx levert ICT-diensten aan onder meer De Nederlandsche Bank, de Rijksdienst voor Wegverkeer, het Openbaar Ministerie, de Belastingdienst, DAF Trucks, Sonepar, DEKRA, Nationale Hypotheek Garantie en het Bureau Financieel Toezicht. Het bedrijf is onlangs genomineerd voor de Computable Partner Award van het jaar 2013. Kijk voor meer informatie over ilionx op de vernieuwde website: http://www.ilionx.com of volg ilionx op Twitter via @ilionx.