Geplaatst door Proximus

Proximus lanceert ‘Glasvezel voor Aalst’

De komende jaren wordt de Stad Aalst (de hele binnenstad + enkele omliggende wijken) geleidelijk met glasvezel bediend en krijgt een groot aantal bedrijven en gezinnen in Aalst toegang tot het vaste net van de toekomst. Vandaag zijn in de stad Aalst al 400 bedrijven aangesloten of aansluitbaar op de glasvezel van Proximus. Met de lancering van het project ‘Glasvezel voor Aalst’ is Proximus op dit ogenblik de eerste Belgische operator die glasvezel tot in bestaande woningen brengt.

Proximus brengt glasvezel binnen in woningen en bedrijven

Waarom is glasvezel nodig? In de komende jaren zullen het dataverkeer en de digitale diensten exponentieel blijven groeien, vooral onder impuls van video- en cloudapplicaties en het internet der dingen. Als pionier op het vlak van netwerktechnologieën wil Proximus anticiperen op de behoeften van zijn klanten en zijn infrastructuur klaarmaken voor de toekomst.

Daarom lanceerde Proximus, al jaren pionier op het gebied van glasvezel, in december 2016 het investeringsplan ‘Glasvezel voor België’, om glasvezel uit te rollen naar het merendeel van de bedrijven en stedelijke centra in België.

Glasvezel is het ultieme breedbandnetwerk van de toekomst, voor zowel residentiële als professionele klanten. Met glasvezel kunnen alle leden van het gezin tegelijk surfen, streamen en gamen zonder vertraging of kwaliteitsverlies. Ze krijgen ook het scherpste beeld op alle schermen. Glasvezel is bovendien de ideale oplossing voor professionele klanten: naast efficiëntere samenwerking biedt glasvezel meer betrouwbaarheid en een betere bescherming van gegevens.

Uit financieel en operationeel oogpunt is het zeker een verstandige keuze om de uitrol van glasvezel voor bedrijven te combineren met de uitrol in bestaande woningen in stedelijke gebieden met een hoge bevolkingsdichtheid. Dat is trouwens wat Proximus in Aalst zal doen: glasvezel gelijktijdig voor residentiële en professionele klanten uitrollen.