Geplaatst door Proximus

Proximus lanceert de Proximus+ app, dé digitale companion in het dagelijkse leven van elke gebruiker

Half maart lanceerde Proximus de nieuwe applicatie Proximus+. Gebruikers vinden er een geavanceerd en gevarieerd dienstenaanbod waarmee ze hun dagelijkse digitale leven probleemloos vanuit één app kunnen organiseren. Bovenop alle vertrouwde diensten die vandaag in MyProximus te vinden zijn, biedt Proximus+ ook tal van nieuwe toepassingen, dankzij partnerships in uiteenlopende domeinen. De meer dan 1 miljoen actieve MyProximus-gebruikers worden geleidelijk aan automatisch overgeschakeld naar de nieuwe Proximus+ app. Vanaf begin april kunnen Proximus-klanten en niet-klanten die de app nog niet geïnstalleerd hebben, hem gratis downloaden.

Al het beste wat Proximus te bieden heeft, en véél meer dankzij sterke partnerships

Proximus+, de opvolger van de huidige MyProximus app, is een ecosysteem dat alle digitale Proximus-platformen met elkaar verbindt en uitbreidt met de beste partnerships. Telecomdiensten blijven daarin een centrale plaats innemen; gebruikers vinden in Proximus+ nog steeds alle info over hun producten, wifi-ervaring, verbruik en facturatie, alsook persoonlijke ondersteuning via de Proximus Assistant.

Daarnaast biedt Proximus+ een snelle toegang tot andere diensten en applicaties uit het Proximus-universum, zoals Pickx, Doktr en Banx. Ook het loyaltyprogramma ‘Enjoy!’ krijgt een prominente plaats in Proximus+.

Maar er is meer: Proximus+ introduceert verschillende nieuwe gratis toepassingen die voor iedereen toegankelijk zijn. Deze toepassingen werden gecreëerd in samenwerking met een brede waaier aan partners om gebruikers te helpen hun energieverbruik, mobiliteit of hun sociale leven te beheren, in enkele kliks en binnen één en dezelfde app.

Onderstaand overzicht illustreert in welke concrete situaties Proximus+ kan helpen:

• Sociaal leven: Kathleen wil een avondje uit organiseren: Proximus+ laat haar toe evenementen in de omgeving te ontdekken dankzij Out.be en Publiq, een restaurant te boeken via Zenchef, een babysit te vinden via de Hoplr-community, de meest efficiënte route te bepalen en zonder zorgen te betalen voor een vervoerbewijs van NMBS of De Lijn of voor een parkeerplaats – zowel bovengronds als ondergronds dankzij 4411.
  • Energiemonitoring: Mohamed wil meer vat krijgen op zijn energieconsumptie: dankzij Proximus+ kan hij zijn water-, gas- en elektriciteitsverbruik in realtime opvolgen via EnergieID of Fluvius en gratis en zorgeloos overstappen naar een voordeliger energiecontract via Gaele.
  • Werkomgeving: Barbara wil een goede balans vinden tussen thuiswerken en werken op kantoor: via Proximus+ kan ze thuiswerkdagen slim inplannen door de weersvoorspellingen van KMI en verkeerssituatie in realtime op te volgen via Stoomlink en te vergelijken op welke manier ze zich het snelst naar haar bestemming kan begeven.
  • Entertainment: Wim wil zich ontspannen tijdens de treinrit na het werk: in de Proximus+ app vindt hij verschillende games waarmee hij kans maakt op mooie prijzen of kan hij onmiddellijk Pickx opstarten en naar zijn favoriete serie kijken.

Met de lancering van de nieuwe Proximus+ app gaat Proximus een stap verder in zijn ambitie om dagelijks relevante digitale ervaringen te bieden, innovatieve oplossingen te ontwikkelingen die het leven van alle Belgen vergemakkelijken en samenwerking met lokale en internationale partners ten volle te benutten.

Bij de ontwikkeling van de app werd maximaal ingezet op gebruiksvriendelijkheid. Zo hoeft de gebruiker zich niet steeds afzonderlijk overal aan te melden bij verschillende partners, dankzij een diepere integratie van de verschillende diensten in de nieuwe app. Wie bijvoorbeeld zijn betaalgegevens ingeeft om een parkeersessie te betalen via 4411, hoeft dat later niet opnieuw te doen voor de aankoop van een trein- of busticket.

Hoewel deze officiële lancering een belangrijk moment inluidt, zal de Proximus+ app continu blijven evolueren, met de toevoeging van steeds meer nieuwe diensten. Zo wordt binnenkort een nieuwe dienst verwacht die onder meer cashbacks bij geselecteerde bedrijven groepeert en hulp biedt bij budgetbeheer. Ook navigatie en realtime-waarschuwingen in het verkeer, waarbij gebruikgemaakt wordt van de technologie van Be-Mobile, staan op de roadmap voor de komende maanden.

Praktisch: geleidelijke migratie sinds half maart

Aan de lancering van de Proximus+ app ging een uitgebreide testfase met bijna 40.000 testers vooraf om een naadloze klantenervaring te garanderen en feedback van de gebruikers van meet af aan te integreren.

MyProximus-gebruikers zullen een update ontvangen, die de huidige app vervangt door de nieuwe Proximus+ app. Deze update verloopt gefaseerd over verschillende weken voor een vlotte, geleidelijke overgang, waarbij bestaande gebruikers ingelogd blijven. Na deze update vinden ze in de app nog steeds hun vertrouwde telecomdiensten, maar ook een heleboel extra diensten om hun leven gemakkelijker te maken.

Zowel Proximus klanten als niet-klanten die de Proximus+ app nog niet geïnstalleerd hebben, kunnen hem binnenkort helemaal gratis downloaden via de App Store (iOS) of Play Store (Android). Nieuwe gebruikers die de toepassingen willen ontdekken, kunnen de app gratis downloaden, zich veilig identificeren via Itsme en de vele nieuwe diensten van Proximus+ ontdekken.