Geplaatst door PTC

PTC aangewezen als ‘Global Leader’ wat betreft IoT-platformen in IDC MarketScape

IDC noemt PTC een leider in de IoT-platformmarkt in de “IDC MarketScape: Worldwide IoT Platforms (Software Vendors) 2017 Vendor Assessment” (doc #US42033517, July 2017). Hierin wordt PTC’s ThingWorx industriële IoT-platform aangemerkt als een van de meest robuuste platformen die applicaties mogelijk maken. Bovendien is ThingWorx ook direct met veel cloudplatformen geïntegreerd, waardoor klanten veel keuze hebben wat betreft manier van inzetten.
Het IDC MarketScape rapport onderzocht de functionaliteit en achterliggende strategie van PTC en elf andere leveranciers van IoT-platformen. Elk bedrijf werd geëvalueerd op basis van een uitgebreide reeks criteria, waaronder de kernelementen van een IoT-platform: beheer van connectiviteit, beheer van apparaten, data-inname, verwerking, beheer, visualisatie-middelen, het mogelijk maken van applicaties en analytics.
PTC is al geruime tijd een belangrijke speler in IoT en lanceerde dit jaar al een achtste versie van het IoT-platform. Meer dan 1200 bedrijven en 250 partners hebben ThingWorx als hun IoT-platform geselecteerd en veel system integrators baseren hun IoT competence centers op basis van de ThingWork-technologie.
ThingWorx is het hart van PTC’s portfolio van IoT-technologie en bestaat uit een rapid application development platform, connectiviteit, machine learning functionaliteit, augmented reality en integratie met vooraanstaande ‘device clouds’. Dit samen biedt klanten een portfolio aan technologieën waarmee ze veilig zaken kunnen verbinden, snel toepassingen kunnen produceren en nieuwe manieren kunnen ontwikkelen om data op de rand van het netwerk op te vangen en te gebruiken om waarde te creëren.
In het rapport worden diverse sterke punten toegelicht, zoals “ PTC’s achtergrond in CAD en engineering software en bezit van augmented reality technologie maken van PTC een logische producent van digital twin-technologie, zoals die gebruikt in ThingWorx’ ThingModel. Vanuit de industriesector zal daar steeds meer vraag naar komen.” Het rapport zegt verder:” dat de grote investeringen die PTC doet in industriële IoT-technologie een duidelijk signaal zijn van PTC’s betrokkenheid in deze sector. Klanten geven aan dat het platform van PTC rijk aan functionaliteit is.”
“PTC heeft zich als leider in de IoT-platformmarkt gevestigd, met een van de meest robuuste platformen die applicaties mogelijk maken,” zegt Stacy Crook, Research Director Internet of Things Ecosystem and Trends bij IDC. “PTC heeft met succes partnerships gesloten met grote spelers in het IoT-ecosysteem en beperkt zich niet tot een enkel cloud-platform. Hiermee behouden klanten van PTC flexibele opties wat betreft het inzetten van de technologie.”