Industry Wire

Geplaatst door Pure

Pure’s cloudgebaseerde beheerplatform, Pure1, biedt predictive support en intelligente inzichten

Amsterdam, 20 juni 2019 – Pure Storage ondervindt een sterke interesse in Pure1, het op AI en de cloud gebaseerde beheer- en supportplatform van Pure Storage. Met Pure1, dat draait op de Pure1 Meta Artificial Intelligence Engine, kunnen organisaties hun geautomatiseerde infrastructuur beheren, orkestreren en optimaliseren. Pure1 omvat ook een reeks tools, voor onder meer predictive support, beheer op basis van AI en ‘full-stack’ analytics in multi-cloudomgevingen. Gebruikers van Pure1 zijn minder tijd kwijt met het beheren van arrays en kunnen de vrijgekomen tijd besteden aan innovaties voor hun klanten.

“Pure1 is een cruciaal onderdeel van onze visie op het gebied van zelfsturende opslag”, zegt Dan Decasper, General Manager van Pure1 bij Pure Storage. “Het Pure1 support- en beheerplatform maakt uitgebreide opslagservices rechtstreeks toegankelijk voor applicaties. Doordat ze zich niet meer bezig hoeven te houden met tijdrovende beheertaken, kunnen onze klanten zich richten op wat écht belangrijk is: het verbeteren van hun business en van de eindgebruikerservaring.”

Pure1 verhelpt gefragmenteerde beheer- en supportprocessen en zorgt voor efficiënte coördinatie tussen klanten, partners en de specialisten van Pure met hun 24/7 proactieve ondersteuning. Pure1 vereenvoudigt de integratie met applicaties binnen gevirtualiseerde en cloud omgevingen, wat kosten bespaart. Ook zijn er geen afzonderlijke servers meer nodig voor opslagbeheer op iedere site waar opslagarrays staan opgesteld.

Zelfsturend
Pure1 is specifiek ontwikkeld voor zelfsturing. Hierdoor kunnen klanten hun bedrijfsdoelstellingen halen zonder dat zij hun vaak schaarse middelen hoeven in te zetten. De zelfsturende functionaliteit van Pure1 geeft ook inzicht in te verwachten prestatie- en capaciteitsbehoeften, voorspelt welke verbeteringen upgrades zullen bieden en zorgt dat de beschikbare middelen optimaal worden benut.

Full stack
Beheerders van virtuele machines (VMs) zijn vaak meer tijd kwijt aan het identificeren van een probleem dan aan het verhelpen ervan. Pure1 Analytics biedt klanten een totaaloverzicht van de prestaties van hun infrastructuur en zorgt ervoor dat zij prestatieproblemen van VMs en opslagsystemen sneller kunnen verhelpen. Dit betekent dat zij zich kunnen richten op innovatieve oplossingen in plaats van blindelings te speuren naar de oorzaak van problemen. Pure1 biedt analytics van de complete ‘stack’ en geeft een overzicht van alle disks, VMs, data stores, opslagvolumes en arrays, zowel in de cloud als on premises. Dit helpt klanten bij het monitoren van de latency, de bandbreedte en de IOPS (Input/Output Operations Per Second).

Multi-cloud
Klanten hoeven niet langer te kiezen tussen het opslaan van data in de public cloud of on premises. Ze zouden dus ook een tool moeten hebben om al hun data te beheren en te monitoren via een centraal dashboard, los van de locatie waar de data zich bevinden. Pure1 geeft een totaaloverzicht van alle snapshots via Snapshot Catalog, ongeacht of het gaat om een FlashArray, FlashBlade, Cloud Block Store, een NFS van derden of een Simple Storage Service (S3) opslagdoel. Purity CloudSnap maximaliseert het potentieel van de cloud voor de opslag van back-ups, met intelligent en efficiënt datatransport van en naar de cloud.

Meer informatie over Pure1 is te vinden op https://pure1.purestorage.com/.

Over Pure Storage
Pure Storage (NYSE:PSTG) helpt innovators een betere wereld te bouwen met data. Pure’s dataoplossingen stellen SaaS-bedrijven, cloud serviceproviders, ondernemingen en de publieke sector in staat real-time te beschikken over veilige data. Deze data kunnen zij inzetten voor bedrijfskritische productie, DevOps, en moderne analyse in een multi-cloud omgeving. Pure Storage is een van de snelst groeiende IT-bedrijven in de geschiedenis. Het bedrijf maakt het klanten mogelijk om snel de nieuwste technologieën in te zetten, waaronder kunstmatige intelligentie en machine learning. Hiermee kunnen zij de waarde van hun data maximaliseren om concurrentievoordeel te behalen. Met een NPS-score die wereldwijd tot de top 1% van de B2B-bedrijven behoort, heeft Pure een groeiende groep klanten die tot de meest tevreden klanten ter wereld behoren.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht