Geplaatst door Qlik

Qlik breidt customer succes-aanbod uit om adoptie en waarde van analytics te versterken

Amsterdam, 23 mei 2019Qlik maakt vandaag bekend dat het diverse verbeteringen en uitbreidingen heeft toegevoegd aan zijn customer succes programma’s en organisatie. Daarmee is Qlik, dat zich als SaaS-first bedrijf positioneert, nog beter in staat aan de behoeften van klanten te voldoen. Klanten willen met analytics meer waarde halen uit data en zijn in belangrijke mate afhankelijk van hun leveranciers om de adoptie te versnellen en eerder inzichten te verkrijgen voor de gehele organisatie. Qlik biedt die grotere toegevoegde waarde in de totale klantreis van evaluatie tot opschaling, dankzij de verbeteringen in de programma’s. Verbeteringen zitten onder meer in het nieuwe support- en succesaanbod met betere SLA’s, uitgebreidere online en ondersteunde onboarding en doorlopende assistentie, nieuwe op waarden gebaseerde adviespakketten en gratis aanvullende educatieve middelen.

“Veel bedrijven zeggen wel dat ze hun klanten op de eerste plaats zetten, maar dat kun je alleen waarmaken als je, zoals wij, als toonaangevende SaaS-dienstverlener echt in de hele organisatie totaal gefocust bent op klantgerichtheid”, zegt Emmanuel Vanderhaegen, Sales Director Benelux bij Qlik. “Dat begint met het allereerste gesprek met een prospect en duurt de hele klantreis lang om ervoor te zorgen dat klanten tevreden en loyaal zijn en blijven. Qlik heeft volop en over de hele breedte geïnvesteerd in elk aspect van de klantervaring. Qlik beweegt zich door de hele organisatie heen om daadwerkelijk waarde te bieden bij elke klantinteractie, van pre-sales en onboarding tot en met ons nieuwe supportplatform, nieuwe gratis trainingen en resultaatgerichte servicepakketten.

Nieuwe functionaliteiten en aanbiedingen zijn onder meer:

• Totaal vernieuwd klantsupportplatform met verbeterd design en gebruiksgemak, inclusief betere zichtbaarheid en verbinding met aanvullende bronnen (Qlik Community, Qlik Help, Qlik Continuous Classroom)
  • Nieuwe onboarding processen voor klanten met uitgebreide interactie en een enkelvoudige hub, die begeleidingstrajecten en middelen biedt om het eerste succes te garanderen.
  • Nieuwe proactieve doorlichtingsprogramma’s met specifieke aanvullende medewerkersmiddelen om de return-on-investment voor klanten te verbeteren.
  • Resultaatgebaseerde servicepakketten om de time-to-value te versnellen, zoals migratieservices voor QlikView®-klanten die ook geïnteresseerd zijn Qlik Sense®.
  • Organisatie en het beheer van een Customer success programma, ontworpen om ervoor te zorgen dat Qlik niet alleen aan de verwachtingen van elke klant voldoet, onafhankelijk van de omvang en complexiteit van de organisatie, maar die ook vaststelt, beheert en vervult.
  • Uitgebreide toegang tot gratis educatieve middelen, inclusief een steeds groeiende bibliotheek van trainingen op het gebied van datageletterdheid en het nieuwe diploma voor datageletterdheid.

Qlik ondersteunt klanten verder met adviesdiensten die de kracht van analytics versterken met de nieuwste technologie, zoals conversationele analytics met Qlik Insight Bot™ en de aanstaande introductie van nieuwe services voor Qliks data-integratieplatform van Attunity® en Qlik Data Catalyst™.

Klik hier voor een gedetailleerde brochure van het customer succes-aanbod van Qlik.

Over Qlik
Qlik werkt elke dag aan een datavaardige wereld, waar iedereen data in kan zetten om welke uitdaging dan ook op te lossen. Alleen het end-to-end data management en analyseplatform van Qlik brengt alle data uit welke bron binnen een organisatie dan ook samen. Zo kunnen mensen, ongeacht hun vaardigheidsniveau, hun nieuwsgierigheid gebruiken om nieuwe inzichten te verkrijgen. Bedrijven gebruiken Qlik om dieper in het gedrag van hun klanten te duiken, bedrijfsprocessen opnieuw uit te vinden, nieuwe winstmogelijkheden aan te boren en risico’s en beloningen te balanceren. Qlik heeft zijn hoofdkantoor in Radnor, Pennsylvania, en doet zaken in meer dan 100 landen met meer dan 48,000 klanten over de hele wereld.

©2019 QlikTech International AB. Alle rechten voorbehouden. Qlik®, Qlik Sense®, QlikView®, QlikTech®, Qlik Cloud®, Qlik DataMarket®, Qlik Analytics Platform®, Qlik NPrinting®, Qlik Connectors®, Qlik GeoAnalytics®, Qlik Core™ en de QlikTech logo’s zijn handelsmerken van QlikTech International AB die in meerdere landen zijn geregistreerd. Andere merken en logo’s die hierin worden genoemd, zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectievelijke eigenaren.