Quadia en MEDtalks gaan partnership aan met Make-A-Wish

Hilversum, 22 november 2018 – Quadia en MEDtalks Nederland gaan een partnership aan met Make-A-Wish Nederland. Beide bedrijven helpen de stichting om via online video wensen van ernstig zieke kinderen in beeld te brengen, maar ook om webinars en nascholing te verzorgen.
Make-A-Wish Nederland vervult ruim zeshonderd allerliefste wensen per jaar van kinderen tussen drie en achttien jaar met een ernstige, soms zelfs levensbedreigende ziekte. Voor deze jonge patiënten is het uitkomen van een wens een onvergetelijke ervaring die hun leven weer een positieve wending geeft. Make-A-Wish wil ze een ervaring geven die ze sterker maakt en vertrouwen en kracht geeft voor de toekomst.
Nico Verspaget, directeur van Quadia: “We willen ons graag inzetten om de inspanningen van Make-A-Wish te ondersteunen met effectieve videocontent en de juiste tooling om het effect van video te verhogen.” Robert van der Zwart, directeur en eigenaar van MEDtalks: “Wij denken dat onze ervaring op (video)productioneel en communicatiegebied naar behandelaren veel kan betekenen voor de stichting. Denk bijvoorbeeld aan het visueel maken van ‘wensen’, maar ook inhoudelijke content verzorgen in de vorm van webinars en nascholingen kan heel nuttig zijn.”
Hanneke Verburg, Algemeen Directeur van Make-A-Wish Nederland: “Wij zijn erg blij met de samenwerking met deze twee partijen, omdat wij op de deze manier zorgprofessionals kunnen laten zien dat Make-A-Wish op het psychosociale vlak een toegevoegde waarde kan hebben. Uit ervaring weten we namelijk dat een wensvervulling ernstig zieke kinderen kracht en energie geeft.”
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over Quadia
Quadia is gespecialiseerd in online video. Het bedrijf levert een full service aanbod, inclusief alle online technologie, conceptontwikkeling en videoproductie. Door de integratie van online technologie en branded content verbetert Quadia de resultaten van webinars/webcasts, gepersonaliseerde- en interactieve video en online videokanalen. De toepassingen van Quadia worden ingezet voor marketing & promotie, online sales, communicatie, customer services en e-learning.
Het hoofdkantoor van Quadia is gevestigd in Hilversum.
http://www.quadia.com
Twitter: @quadia
Facebook: quadiaonlinevideo
Over MEDtalks Nederland
MEDtalks is gespecialiseerd in medische scholing en medisch content creatie. Het bedrijf biedt al meer dan tien jaar online nascholingen, medisch nieuws en innovatieve evenementen. Het doel van deze activiteiten is het bevorderen van de deskundigheid van medische beroepsgroepen. MEDtalks werkt nauw samen met medische instituten zoals de Nederlandse Vereniging voor Medische Oncologie en de American Society of Clinical Oncology. MEDtalks Nederland is gevestigd in Hilversum en werkt wereldwijd.
Over Make-A-Wish Nederland
Elke dag horen gemiddeld 3 families in Nederland dat hun kind een ernstige, soms zelfs levensbedreigende ziekte heeft. Het gezinsleven verandert in één klap totaal. Die impact is moeilijk voor te stellen. Make-A-Wish Nederland wil al deze jonge patiënten tussen 3 en 18 jaar een positieve boost meegeven. Een ervaring die ze sterker maakt. En vertrouwen en kracht geeft voor de toekomst. Dat doen we door samen hun allerliefste wens te laten uitkomen.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.