Geplaatst door Rabo

Rabo Corporate Investments stapt in techbedrijf ATS Global

Rabo Corporate Investments, de investeringstak van de Rabobank, stapt in als aandeelhouder van software solutions provider ATS Global. Met deze investering ondersteunt de Rabobank de digitale transformatie van ondernemingen en het toepassen van smart manufacturing.

ATS Global adviseert, implementeert en beheert software bij middelgrote en grote ondernemingen wereldwijd. Ze zorgt voor significante kostenbesparingen, kwaliteitsverbeteringen en de beheersbaarheid van ingewikkelde productieprocessen. Hun klanten zijn voornamelijk te vinden in food & agri, automotive, aerospace en life science markten. ATS Global werkt met eigen software en die van technologiepartners zoals Siemens, waar de onderneming een partnerschap mee heeft. De onderneming heeft een trouwe klantenkring en is de afgelopen jaren flink gegroeid. De omzet is daarbij elke 5 jaar verdubbeld, tot meer dan EUR 70 miljoen afgelopen jaar. Dankzij de investering van Rabo Corporate Investments kan ATS Global inzetten op overnames om de sterke groei door te zetten.

Mike James, non-executive chairman en een van de oprichters van ATS Global: ”De samenwerking met Rabobank biedt ons nieuwe strategische mogelijkheden voor verdere uitbreiding door acquisities, autonome groei en R&D. Klanten gaan profiteren van nieuwe diensten en producten voor smart manufacturing. Onze medewerkers zullen profiteren van een stabiele partner met een sterk netwerk en oog voor persoonlijke en sociale ontwikkeling. Met de Rabobank is een belangrijke stap genomen om binnen 5 tot 7 jaar een beursnotering te krijgen en verdere internationale uitbreiding te realiseren.”.

Investment Director Thijs Friederich van Rabo Corporate Investments: “ATS Global is een IT-solutions provider die inspeelt op het benutten van kansen die de megatrend van het digitaliseren van productieprocessen met zich meebrengt. De onderneming heeft de afgelopen jaren een stevige groei doorgemaakt. Er liggen nog enorm veel mogelijkheden zoals de overname van kleinere spelers in de markt, het verder ontwikkelen van de eigen software propositie en het realiseren van meer schaal in bepaalde regio’s. De samenwerking is een echt partnership. Wij kijken er daarom naar uit om ATS Global samen naar een volgend niveau te brengen.”

Meer informatie
Rabobanks investeringstak Rabo Corporate Investments heeft wereldwijd meer dan EUR 1.4mrd geïnvesteerd, sectorbreed in Nederland en binnen Food & Agri wereldwijd. Deze investeringen variëren van groeikapitaal voor start-ups and scale-ups tot (co-)investeringen in volwassen bedrijven en fondsen.

ATS Global is The Independent Solution Provider voor Smart Digital Transformation. Sinds 1986 voert ATS voortdurend verbeteringsinitiatieven, implementaties, 24/7 ondersteuningsopdrachten uit en ontwerpt IT-/OT-oplossingen, die een tastbare zakelijke meerwaarde leveren voor klanten wereldwijd.