Industry Wire

Geplaatst door Rabobank Charity Management & Kinder

Rabobank Charity Management en Kinder starten samenwerking om relaties die impactvol willen bijdragen aan de bestrijding van COVID-19 de weg te wijzen

Amsterdam, 15 juli 2020 – Rabobank Charity Management start een samenwerking met de tech-for-good startup Kinder om haar vermogende relaties te helpen gericht bij te dragen aan het herstel van de coronacrisis. De bedrijven zetten hiertoe het COVID-19 Appeal op, een rapport waarin tien Nederlandse goede doelen worden uitgelicht die zich richten op urgente aspecten van de coronapandemie. Zo bevat de lijst organisaties die zich bezighouden met preventievoorlichting, distributie van hygiënemiddelen en noodhulp of het bedenken van innovatieve manieren om het hoofd te bieden aan de aanhoudende effecten van de pandemie. De gemaakte selectie is getoetst aan de hand van het Kinder-framework op gebied van effectiviteit en heeft als doel om filantropen over de hele wereld zoveel mogelijk impact te kunnen laten maken met hun giften.

Het rapport wordt verstuurd door vermogensmanagers namens Rabobank Charity Management, de eerste bancaire Charity Desk van Nederland gespecialiseerd in het ondersteunen van relaties met een belegbaar vermogen vanaf €1 miljoen. Middels het COVID-19 Appeal willen de bedrijven samen ervoor zorgen dat impactvolle en transparante organisaties zoveel mogelijk filantropen en ondernemers kunnen bereiken en ze te activeren om samen maatschappelijke ambities te realiseren.

“We waarderen innovatieve fondsenwervingsmethodes die gericht zijn op het vergroten van impact van en voor internationale goede doelen. Kinder meet impact structureel en geeft vrijblijvend advies om het goede doel te versterken. We werken graag samen om deze grijze wereld mooier te kleuren en first time filantropen te helpen om zoveel mogelijk impact uit hun giften te halen”, zegt Guus Loomans van Rabobank Charity Management.

“Kinder helpt transparante goede doelen over de hele wereld om hun effectiviteit te vergroten met behulp van technologie, onderzoek en storytelling. Daarom leiden we filantropen aangesloten bij Rabobank Charity Management graag naar de meest effectieve organisaties en helpen we de organisaties in kwestie graag aan het juiste, impactvolle bereik om fondsen te werven”, zegt Mathys van Abbe, oprichter van Kinder.

Middels het verzoek kunnen klanten eenvoudig en anoniem schenken. Tevens kunnen zij om advies vragen over een goed doel naar eigen keuze. Via het onderzoeks- en donatieplatform van Kinder kunnen goede doelen gebruik maken van online tools om zo effectief mogelijk fondsen te werven. Zo hopen de partijen de particuliere donaties in de liefdadigheidssector te laten groeien, juist nu goede doelen tientallen miljoenen aan inkomsten mislopen door de coronacrisis.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht