Geplaatst door Rackspace

Rackspace levert Fanatical Support voor VMware Cloud op AWS

Amsterdam – 31 augustus, 2017 – Rackspace kondigt aan dat het begin volgend jaar Fanatical Support® voor VMware Cloud op AWSgaat aanbieden.

VMware Cloud op basis van AWS brengt VMware’s enterprise class Software-Defined datacentersoftware naar de AWS Cloud. Hiermee kunnen klanten de applicatie via VMware vSphere® gebruiken in privé, publieke en hybride cloudomgevingen, met geoptimaliseerde toegang tot AWS-diensten. VMware levert, verkoopt en ondersteund de aangeboden diensten on-demand of via een abonnement. Hierdoor beheren IT-teams hun middelen in de cloud met de bekende VMware tools.

Met deze aankondiging borduurt Rackspace voort op zijn relatie met VMware en biedt hun gezamenlijke klanten het volgende:

• Multi-Cloud Choice: klanten kunnen kiezen uit multiple cloud omgevingen.Rackspace zal deze klanten helpen hun VMware workloads uit datacenters te gebruiken. Ook zal het bedrijf zorgen voor de best passende locatie, ongeacht dit een Rackspace datacentrum of VMware Cloud op AWS is.
  • VMware en AWS Expertise: Rackspace is erkend als wereldwijde managed en professional provider voor VMware en AWS. Het is een toonaangevende VMware cloud provider partner en runt een van ’s werelds grootste vSphere footprints. Bovendien heeft Rackspace de premier consulting partner status behaald, de hoogste status binnen het AWS Partner Network (APN).
  • Managed Services: Rackspace biedt via Fanatical Support voor VMware Cloud op AWS,

architectuur-, bevoorrading- en beheerbegeleiding aan. Ook ondersteunt het zijn klanten met capaciteitsmanagement en workloadmobiliteit tussen Rackspace en AWS- datacenters.

“Klanten kunnen door dezelfde architectuur en operationele ervaring snel zakelijke waarde halen uit een hybride cloudervaring die gebaseerd is op AWS, Rackspace en VMware,” aldus Ajay Patel, Senior Vice President en General Manager van Product Development voor Cloud Services bij VMware.  “Rackspace heeft zijn Fanatical Support voor VMware technologie voor meer dan 10 jaar uitgebreid. VMware Cloud op AWS geeft een nieuwe mogelijkheid om gezamenlijke klanten te helpen bij het ontwerpen, beheren en optimaliseren van hun bestaande en toekomstige VMware-based applicaties. We zijn blij met deze nieuwe stap om met Rackspace samen te werken, terwijl zij groeien en zich verder ontwikkelen met VMware om zo aan de behoeften van onze klanten te voldoen.”

“VMware Cloud op AWS is een sterke samenwerking tussen twee toonaangevende technologieproviders uit de sector. Het zal een grote waarde voor klanten leveren die hun VMware workloads in de best passende omgeving willen runnen,” zegt Peter FitzGibbon, Vice President en General Manager van VMware bij Rackspace. “Het gebruik van multi-cloud is voor veel organisaties relatief nieuw, sommige klanten zullen ondersteuning willen om VMware Cloud op AWS te kunnen gebruiken. Rackspace heeft een unieke positie om multi-cloud expertise aan te bieden en om de behoeften van de klant in kaart te brengen, omdat ze een toonaangevende VMware cloud provider partner en premier consulting partner in het AWS-partnernetwerk zijn. We zijn verheugd Fanatical Support voor VMware Cloud op AWS aan klanten te leveren en kijken ernaar uit om ons werk met VMware voort te zetten om zo het managed service provider model van VMware Cloud op AWS te ondersteunen.”

Fantical Support voor VMware Cloud op AWS is per 2018 beschikbaar.

Ga naar www.rackspace.com/vmware/aws voor meer informatie over Fanatical Support voor VMware Cloud op AWS en naar https://www.rackspace.com/vmware voor het volledige Rackspace VMware portfolio.