Industry Wire

Geplaatst door Talpa

Radio 10 grootste commerciële zender van Nederland

Radio 10 is de grootste commerciële zender van Nederland in zowel haar kerndoelgroep als in de doelgroep 10+ in de meetperiode maart-april ’20. Met een marktaandeel van 14,1% in haar belangrijkste doelgroep (30-59 jaar) laat de zender met de grootste hits aller tijden een stijging zien van 12% ten opzichte van dezelfde meetperiode vorig jaar. Ook in de doelgroep 10+ is Radio 10 al 5 meetperiodes op rij de grootste commerciële zender van Nederland. Dit blijkt uit de meest recente luistercijfers van NLO/GfK.

De online beluistering van het station laat ook een flinke groei zien. De beluistering in de maanden maart en april ’20 is 30% hoger uitgekomen dan het jaar ervoor. In maart was het 80’s Maand bij Radio 10 met als grote afsluiter de ‘80’s Top 810’. Met Pasen stond de zender in het teken van de ‘Dag van de #1 Hits’ en de ‘Dag van de #2 Hits’ en de ‘Samen Sterk Top 100’ op 2 april die gezamenlijk te horen was met 538 en Radio Veronica.

Roland Snoeijer, Radio Director Radio 10: “Zoveel mogelijk luisteraars blij maken met onze programma’s, dat is waar we het allemaal voor doen. We zijn ontzettend trots dat we zowel in 10+ als in de kerndoelgroep de nummer twee zijn van Nederland. Hieruit blijkt ook in tijden van crisis de kracht van de ’80’s Top 810′ die we onlangs hebben uitgezonden. Het is mooi om te zien dat onze luisteraars dit zo waarderen.”

Bron: NLO/GfK, ma-zo 06.00-24.00 uur, maart-april ’20 vs 19, 10+, 30-59 jaar en Triton Digital 2019-2020

SHAPE  \* MERGEFORMAT

TALPA NETWORK
Talpa Network is de onderneming waarbinnen John de Mol zijn (multi)media-activiteiten heeft ondergebracht. Talpa Network bestaat uit de onderdelen Events, TV (o.m. SBS6, Net5, Veronica en SBS9), Radio (o.m. 538, Sky Radio, Veronica en Radio 10), Social (o.m. Social1nfluencers, StukTV, Gierige Gasten en NEW WAVE), Digital (o.m. KIJK, JUKE en VoetbalTV), LINDA., TVGids TV, Talpa Gaming en de eCommerce divisie (o.m. VakantieVeilingen en Actievandedag). Ook het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP) maakt deel uit van het concern. Deze onderdelen worden ondersteund door Media Solutions, Technology en Creative. Met dit netwerk is het Nederlandse multimediabedrijf meer dan relevant voor de consument en de adverteerder.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht