Red Hat introduceert Red Hat Enterprise Virtualization 3.2

Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), leverancier van opensourceoplossingen, kondigt de wereldwijde beschikbaarheid aan van Red Hat Enterprise Virtualization 3.2, met volledige ondersteuning van Storage Live Migration en een nieuw third-party plug-in framework. Red Hat Enterprise Virtualization is onderdeel van de open hybrid cloud oplossingen van Red Hat, de enige bedrijfskritische end-to-end, open source virtualisatie-infrastructuur, voor enterprise-gebruikers en organisaties wereldwijd.

Red Hat Enterprise Virtualization 3.2 komt tegemoet aan een groeiende vraag in de markt naar open virtualisatie-oplossingen, zonder beperkingen op het gebied van performance, schaalbaarheid, beveiliging of features. Red Hat Enterprise Virtualization is een essentieel onderdeel van Red Hat Cloud Infrastructure. Deze combinatie van Red Hat Enterprise Virtualization, de cloud-enabled infrastructuur van Red Hat OpenStack, en het hybrid cloud-beheer van Red Hat CloudForms biedt klanten een volwaardige open hybrid cloud-oplossing. Dit is ideaal voor klanten die cloud-enabled applicaties en infrastructuur willen gaan gebruiken naast hun traditionele infrastructuur en in de loop der tijd verder willen migreren als hun organisatie daar om vraagt.

Red Hat Enterprise Virtualization 3.2 heeft een enorme hoeveelheid nieuwe mogelijkheden, waaronder:

• Volledig ondersteunde Storage Live Migration, waarmee virtual machine images van een storage-domein naar een ander verplaatst kunnen worden, zonder onderbrekingen van de service.
  • Ondersteuning voor de nieuwste processors van Intel en AMD, inclusief de Intel Haswell-serie en AMD Opteron G5-processors.
  • Vernieuwingen in storage-beheer, netwerkbeheer, fencing en energiebeheer, verbeteringen in de Spice-console en op het gebied van logging en monitoring.

Nieuwe third-party plug-ins
Een belangrijke nieuwe mogelijkheid in Red Hat Enterprise Virtualization 3.2 is de beschikbaarheid van een nieuw third-party plug-in framework. Dit framework is ontwikkeld door de community, vendors en andere bijdragen en stelt derden in staat om nieuwe mogelijkheden en acties direct te integreren in de beheerinterface van Red Hat Enterprise Virtualization. Nieuwe menu-items, vensters, en dialoogschermen stellen gebruikers in staat om de nieuwe functionaliteiten op dezelfde manier te gebruiken als de standaard mogelijkheden van Red Hat Enterprise Virtualization. Het framework wordt voortdurend verder ontwikkeld op basis van verzoeken van vendors en de community. Elke vendor kan daarnaast gebruik maken van het plug-in framework om zelf unieke functionaliteiten toe te voegen aan Red Hat Enterprise Virtualization.

Red Hat werkt met verschillende marktleiders samen om hun oplossingen te integreren met Red Hat Enterprise Virtualization door middel van plug-ins. Voorbeelden hiervan zijn de oplossingen voor high availability en disaster recovery van NetApp, Symantec, en Insight Control van HP.

• NetApp: Virtual Storage Console (VSC) voor Red Hat Enterprise Virtualization helpt bij het verbeteren van efficiëntie en vermindert daarnaast de kosten en complexiteit in virtuele omgevingen die gebruik maken van NetApp Storage. VSC voorziet in geïntegreerd virtueel storage-beheer, inclusief rapid domain provisioning en het klonen van honderden virtuele machines. Verder kunnen Red Hat beheerders al deze mogelijkheden gebruiken vanuit de standaard beheerinterface van Red Hat Enterprise Virtualization. NetApp accepteert applicaties voor de VSC voor Red Hat Enterprise Virtualization beta.
  • Symantec: Veritas Cluster Server van Symantec, de complete disaster recovery en high availability oplossing, zal Red Hat Enterprise Virtualization 3.2 omgevingen gaan ondersteunen. Als de integratie is voltooid, zal Veritas Cluster Server “push button” disaster recovery orchestratie bieden. Met de Veritas Operations Manager Recovery Plan-feature is het mogelijk om de failover van een Red Hat Enterprise Virtualization-omgeving naar een disaster recovery site volledig te automatiseren. Hieronder vallen guests, guest network reconfiguration en storage reconfiguration. Veritas Cluster Server biedt high availability en disaster recovery voor databases, eigen applicaties, en complete multi-tiered applicaties, voor zowel fysieke als virtuele omgevingen, over elke afstand.
  • HP: Insight Control voor Red Hat Enterprise Virtualization is een nieuwe plug-in die momenteel wordt ontwikkeld door HP om deployments met HP ProLiant servers te ondersteunen en informatie uit het HP Insight Control platform toegankelijk te maken. In de grafische interface van Red Hat Enterprise Virtualization kunnen beheerders snel en gemakkelijk gedetailleerde informatie krijgen over de status van HP server-hardware.

Quotes

Radhesh Balakrishnan, general manager, Virtualization, Red Hat

“Red Hat Enterprise Virtualization 3.2 bouwt voort op de marktleidende performance van de KVM-hypervisor en biedt een enterprise datacentervirtualisatie- en beheeroplossing voor klanten die op hun IT-kosten willen besparen en daarnaast een open architectuur willen implementeren. Met de toevoeging van Storage Live Migration en third-party plug-ins van onze industry-partners, is Red Hat Enterprise Virtualization een interessante propositie voor klanten die Red Hat Enterprise Linux en Windows workloads willen virtualiseren.”

Patrick Rogers, vice president, Data Center Platforms, NetApp

“Red Hat Enterprise Virtualization 3.2 is een significante stap voorwaarts voor open source virtualisatie. Met het nieuwe third-party plug-in framework van Red Hat kan NetApp nu het klonen en uitrollen van virtuele machines in Red Hat-omgevingen versnellen. Met dank aan NetApp en Red Hat en de recente lancering van Red Hat Enterprise Linux 6.4 en de geclusterde Data ONTAP® 8.2 architectuur, kunnen organisaties die oplossingen virtualiseren op Red Hat-producten nu ook de performance en schaalbaarheid van hun virtuele omgevingen verbeteren door deze eerste end-to-end parallelle NFS-oplossing in de markt.”

Doug Matthews, vice president product management, Information Availability, Symantec

“Gevirtualiseerde datacenters vereisen dezelfde mogelijkheden voor high availability en disaster recovery als traditionele serveromgevingen. Wij zijn blij om onze langdurige samenwerking met Red Hat voort te zetten en naadloze ondersteuning te bieden voor Red Hat Enterprise Virtualization 3.2 in onze Veritas Cluster Suite. Dit geeft onze klanten het vertrouwen dat hun meest bedrijfskritische applicaties en data altijd beschikbaar zijn.”

Nathan Lager, systeembeheerder, Lafayette College

“Meegroeien met Red Hat ging heel natuurlijk. Door ons virtualisatieplatform  steeds op te waarderen, hebben we gaandeweg al onze servers naar een KVM-hypervisor overgezet. Een heel waardevolle aanvulling is dat we direct toegang hebben tot de experts van Red Hat, mochten we unieke of complexe uitdagingen tegenkomen.”

Jaime Arango, director, IDC en Office IT, UNE Telecommunications

“Red Hat Enterprise Virtualization is een essentieel component voor de expansie en groei van UNE. We vertrouwen op Red Hat Enterprise Virtualization voor al onze interne en externe systemen. Daarnaast vinden we dat het ons de consistentie, performance, veelzijdigheid en kostenbesparingen biedt die we nodig hebben om concurrerend te zijn in de telecommunicatiemarkt.”