Industry Wire

Geplaatst door Redhotminute

Redhotminute wint publieksprijs tijdens Site of the Year Awards met online aanpak voor North Sea Jazz

Digital agency Redhotminute en Mojo Concerts zijn door Sitecore bekroond met de People’s Choice Award voor de online aanpak voor North Sea Jazz Festival. Het platform ontving de meeste stemmen van het publiek.

Gebruikers konden via social media stemmen op de 26 genomineerden. CMS-aanbieder en organisator Sitecore reikt de awards jaarlijks uit aan organisaties die de grootste online successen boeken met hun CMS-oplossingen. Gisterenavond werden de awards door Sitecore in een feestelijke setting uitgereikt in Geertruidenberg.

Redhotminute ontwikkelde voor Mojo Concerts een website en mobiele app om kaartverkoop voor North Sea Jazz Festival te stimuleren en bezoekers via verschillende devices optimaal te voorzien van actuele festival-informatie voor en tijdens het festival. Gebruikers kunnen onder andere vooraf hun eigen blokkenschema samenstellen zodat ze precies weten waar en op welke tijd hun favoriete acts spelen. Het blokkenschema is door gebruikers op te slaan en op ieder device, ook zonder internetverbinding, toegankelijk. Bovendien is het gepersonaliseerde programma eenvoudig te delen met vrienden.

Dankzij het platform van Sitecore worden alle onderdelen vanuit één CMS aangestuurd. Hierdoor loopt alle content voor zowel de website, de mobiele site, de webapp als de Facebook programma-app synchroon. Dit maakt het beheer eenvoudig. Bovendien kan functionaliteit zonder moeite worden uitgerold naar andere festival-websites. Bijvoorbeeld naar de online aanpak voor het Caribbean Sea Jazz Festival in Aruba, van dezelfde organisatie.

“De award onderstreept het succes van de website en we zijn er vanzelfsprekend erg blij mee”, zegt Junior van der Stel, Communicatie Manager bij Mojo Concerts. “De grote uitdaging voor een festival als North Sea Jazz, met 13 podia en meer dan 50 optredens per dag, is het inzichtelijk maken van het programma voor bezoekers. Daar is Redhotminute absoluut in geslaagd.”

“Het is goed te zien dat naast de klant ook het publiek tevreden is over onze online aanpak”, zegt Hans Anton Verschoor, co-founder en CVO bij Redhotminute. “Bij het ontwikkelen van platformen proberen we altijd een brug te slaan tussen de wensen van de klant en de behoeften van de consument. Als wij die twee bij elkaar kunnen brengen, dan hebben we ons doel bereikt. En het platform voor North Sea Jazz Festival is hier een goed voorbeeld van.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht