Geplaatst door Infor

Riedel verbetert de werknemerservaring met de intuïtieve ERP-software van Infor

Barneveld, 8 juli 2019 Infor, leverancier van branchespecifieke cloudapplicaties, maakt bekend dat Riedel, marktleider in houdbare en gekoelde vruchtensappen en vruchtendranken, de gebruiksvriendelijke Infor M3 enterprise resource planning (ERP) softwareoplossing heeft geïmplementeerd om inzicht in de supply chain te krijgen, het onderhoud en beheer te vergemakkelijken en kosten te besparen.

Tot eind 2017 was Riedel — producent van Appelsientje, CoolBest, DubbelFrisss, DubbelDrank, Taksi en Extran — onderdeel van FrieslandCampina. De zuivelcoöperatie behoort tot een van de zes grootste zuivelbedrijven ter wereld en levert aan consumenten producten als zuiveldranken, babyvoeding, kaas en desserts, en room- en boterproducten aan bakkerijen en de horeca. Door de afsplitsing ontstond de noodzaak om zich op alle gebieden van FrieslandCampina los te maken, waardoor er behoefte kwam aan een nieuw ERP-systeem.

Riedel heeft oplossingen van meerdere ERP-leveranciers bekeken, waaronder SAP, dat het bedrijf gebruikte toen het deel uitmaakte van FrieslandCampina. Infor M3 werd gekozen omdat het een complete en gestandaardiseerde, maar toch branchespecifieke, oplossing is. De Nederlandse dienstverlener Infor Alfa-Beta, dat sinds 2018 deel uitmaakt van Infor, was verantwoordelijk voor de implementatie.

Jan Paul Koorn, ICT-verantwoordelijk bij Riedel BV, licht toe: “De rijke functionaliteit en mogelijkheden van Infor M3 gaven de doorslag. De oplossing is uitermate geschikt voor de behoeften van F&B-bedrijven en biedt vele standaarden die voor ons relevant zijn. Het verbetert de traceerbaarheid van verschillende producten en materiaalstromen, houdt rekening met houdbaarheidsdata en biedt ons uitgebreide, waardevolle en actuele inzichten in de keten. Daarnaast kunnen we profiteren van een modernere en intuïtievere gebruikersinterface. Onze mensen kunnen zonder al te veel training met het systeem werken, iets dat ondenkbaar was met zijn voorganger.”

Hij vervolgt: “Naast de rijke functionaliteit van de Infor-oplossing was ons gevoel bij Infor Alfa-Beta erg overtuigend. Ze beschikken niet alleen over de benodigde kennis en hebben ervaring met vergelijkbare projecten en bedrijven in onze branche, maar ze committeerden zich ook aan onze krappe deadline. En we zijn erg blij en trots dat we de implementatie binnen zes maanden hebben kunnen voltooien, dankzij de uitgebreide kennis en inspirerende gedrevenheid van zowel Infor Alfa-Beta als ons team”

“Bedrijven in de voedingsmiddelenindustrie, zoals Riedel, willen eenvoud,” aldus Frank Resink, SVP EMEA Services bij Infor. “Om te voldoen aan de wettelijke vereisten, de wensen van consumenten en die van interne werknemers, en de groeiambities van de directie hebben ze een standaardoplossing met rijke functionaliteiten nodig die is afgestemd op hun specifieke behoeften. Met Infor M3 is Riedel er zeker van dat het aan alle vereisten voldoet. Op het gebied van voedselveiligheid profiteert Riedel van superieure track & trace-mogelijkheden waardoor ze haar klanten kwaliteitsproducten kan leveren.”

Over Riedel

Riedel is in 1879 opgericht als producent van vruchtensappen. Met merken als Appelsientje, CoolBest, DubbelFrisss, DubbelDrank, Taksi en Extran is het bedrijf in het laatste kwart van de vorige eeuw uitgegroeid tot marktleider in houdbare en gekoelde vruchtensappen en vruchtendranken. Riedel is gevestigd in Ede en heeft circa 200 medewerkers. EURIB heeft de merken Appelsientje, CoolBest, DubbelFrisss en DubbelDrank in de top 10 in de categorie ‘Frisdrank e.d.’ geplaatst.

Over Infor

Infor bouwt zakelijke branchespecifieke software die geschikt is voor de cloud. Het bedrijf telt 17.300 medewerkers en heeft 68.000 klanten in meer dan 170 landen. Voor meer informatie, zie www.infor.com.