Industry Wire

Geplaatst door Riverbed

Riverbed transformeert digitale gebruikerservaring om mobiele-workforcestrategie van Raiffeisen Bank te ondersteunen

Utrecht – SteelCentral Aternity – de Digital Experience Management-oplossing van Riverbed®, The Digital Performance Company™ – is door Raiffeisen Switzerland geselecteerd om de gebruikerservaring te transformeren en de performance van enterprise-applicaties en digitale diensten uit het Raiffeisen-portfolio te optimaliseren.

De SteelCentral-implementatie maakt deel uit van een project dat door Raiffeisen Switzerland is opgezet om een digitale-werkplekomgeving te creëren, met een mobiele-workforcestrategie die leidt tot betere klantadviesdiensten en verhoogde efficiëntie. Raiffeisen Group is de op twee na grootste bank van Zwitserland, heeft 1,9 miljoen samenwerkingsverbanden, 3,8 miljoen klanten en 880 locaties verspreid over Zwitserland. Daarnaast bezit de bank 196 miljard Zwitserse franken in beheerde activa en 188 miljard Zwitserse franken in leningen aan klanten.

Voor Raiffeisen werken ongeveer 11.000 werknemers verspreid over Zwitserland op laptops, desktop-pc’s en mobiele apparaten. Vanaf al deze apparaten moeten de medewerkers verschillende standaard bankwerkzaamheden uit kunnen voeren – van hypotheekgoedkeuringen en kredietchecks tot klantcontact. Al deze werkzaamheden vergen snelle laadtijden en geen onderbrekingen door systeemupdates of een slechte verbinding. Dat houdt in dat de medewerkers altijd toegang moeten hebben tot de benodigde applicaties, vanaf elk apparaat.

Tijdens een routine-IT-upgrade ontdekte de bank dat de eindgebruikerservaring van zijn werknemers handmatig moest worden gemonitord; een inefficiënt en tijdrovend proces. De bank besloot op zoek te gaan naar een proactief systeem dat problemen identificeert nog voordat de medewerkers merken dat er iets mis is. Daarop selecteerde Raiffeisen SteelCentral Aternity van Riverbed. Deze oplossing voor het monitoren van de werknemers- en eindgebruikerservaring transformeert elk Raiffeisen-apparaat in een zelf-monitorend platform met een geïntegreerd overzicht van de verschillende datastromen, voor uitgebreid inzicht in de echte werknemerservaring. SteelCentral Aternity gaat anders te werk dan applicatie- en performance-monitoring-producten (APM) die specifieke applicaties monitoren vanuit het datacenterperspectief, of apparaat-monitoringsproducten die de gezondheid van een apparaat, het besturingssysteem en de app meten. Voor elke app in het portfolio monitort en correleert de oplossing van Riverbed automatisch de drie datastromen die deel uitmaken van de ware gebruikerservaring: gebruikersinteracties, gezondheid en performance van het apparaat, en de applicatieperformance.

“Dankzij SteelCentral Aternity voldoen we aan al onze succescriteria, waarmee we een sterke mobiele ervaring voor onze werknemers leveren”, zegt Stefan Somogyi, Specialist Expert bij Raiffeisen Switzerland. “Performance, het monitoren van applicaties en digitale services, snelle laadtijden – al deze factoren zijn sterk verbeterd.”

Volgens Somogyi ervaren werknemers en apparaten minder downtime en zijn applicaties sneller. Ook blijft het team eventuele performance-issues voor. “Op verschillende gebieden zien we grotere voordelen voor de bank en onze medewerkers”, vertelt hij.

Andere monitoringstechnologieën extrapoleren, emuleren of schatten alleen wat de eindgebruiker ziet. SteelCentral Aternity helpt Somogyi te begrijpen hoe werknemers de applicaties, digitale services, apparaten en het netwerk van Raiffeisen ervaren en ermee omgaan: “Met Aternity zien we problemen realtime. Vervolgens kunnen we gelijk actie ondernemen, het probleem oplossen en mensen laten zien wat de oorzaak van het probleem was. Ons daaropvolgende advies is daardoor ook veel helderder.” En dat heeft volgens Somogyi een positief effect: hij en zijn team worden gezien als sneller, effectiever en stralen meer autoriteit uit op adviesgebied. “We lossen problemen sneller op en kunnen rapporten eerder opsturen, wat heeft geleid tot een betere samenwerking met onze gebruikers.”

Rethink possible: de digitale prestaties maximaliseren

Riverbed houdt zich bezig met het leveren van een holistische en impactrijke performance voor zijn klanten in het huidige digitale tijdperk. Vandaag de dag wordt performance op verschillende manieren gemeten: de flexibiliteit om nieuwe problemen op te lossen, inzicht in nieuwe klanten en sectoren, het versnellen van de time to market, verhogen van de productiviteit, verbeteren van de klantervaring en de garantie dat de belangrijkste applicaties altijd blijven draaien. Steeds meer bedrijven richten zich tot de cloud en andere nieuwe technologieën om hun digitale services en bedrijf te laten groeien. Riverbed heeft producten en oplossingen ontworpen om de benodigde verbindingen en netwerkarchitectuur te creëren voor het maximaliseren van de digitale performance, het stimuleren van impactrijke businessresultaten en het opnieuw bekijken van wat er mogelijk is.

Riverbed’s omvattende en geïntegreerde Digital Performance Platform vergroot het IT-landschap van zijn klanten, alsook de businessperformance.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht