Geplaatst door Prestashop

Samenwerking Alipay en Prestashop

17 november – Alipay, China’s belangrijkste aanbieder van on-line betalingen en een onderdeel van de Ant Financial Services Group, heeft vandaag een samenwerking aangekondigd met PrestaShop, een toonaangevende onderneming in opensource-oplossingen voor e-commerce. Deze samenwerking in het Verenigd Koninkrijk, Nederland en Duitsland zal de 250.000 e-retailers van PrestaShop een robuuste kans geven om hun producten te verkopen op de sterk groeiende e-commercemarkt in China, met zijn meer dan 642 miljoen actieve internetgebruikers en 565 miljoen mobiele internetgebruikers. [1]

Vandaag worden 50% van alle on-line betalingen in China verwerkt door Alipay: een enorme kans voor midden- en kleinbedrijven (het MKB) voor wie het anders moeilijk zou zijn om hun producten op de Chinese markt te verkopen. Getuigt hiervan, meer dan $ 14,3 Miljard van het bruto merchandise volume werd afgewerkt door middel van Alipay op retail marktplaatsen van Alibaba op 11 november 2015, waardoor de 2015 11.11 Global Shopping Festival de grootste winkeldag in de geschiedenis werd.

Gezien de hoge vraag van Chinese consumenten voor Europese producten, vooral dan wat betreft babyproducten, zwangerschapsproducten, voedingssupplementen, cosmetica en mode, is de Chinese e-commercemarkt een erg aantrekkelijke markt voor Europese retailers.

De Alipay Cross Border Online Payment-module zal worden geïntegreerd in het eigen backoffice en zal beschikbaar zijn op de PrestaShop Addons Marketplace, waar retailers de module kunnen downloaden om hem soepel in de eigen webwinkel te integreren. Met PrestaShop kunnen retailers beschikken over een volledig functionele webwinkel tegen minimale kosten, en toegang tot zulke grote markt kan voor velen onder hen een werkelijke doorbraak betekenen.

Rita Liu, manager Europa, Midden-Oosten en Rusland bij Alipay zegt daarover: “Het integreren van nieuwe betalingsoplossingen is al een zware opgave voor grote en internationale retailers, laat staan voor midden- en kleinbedrijven. Daarom willen we ervoor zorgen dat deze bedrijven op eenvoudige manier hun producten en diensten op de Chinese markt kunnen aanbieden. Alipay is een levensstijl geworden voor onze Chinese klanten en het is ons doel ervoor te zorgen dat ze op eenvoudige manier zowel binnen als buiten China kunnen kopen wat ze willen. Door samen te werken met PrestaShop openen we een nieuwe markt voor Europese retailers en zorgen we ervoor dat onze Chinese klanten hun vertrouwde betalingsplatform kunnen gebruiken om on-line producten te kopen van kleinere ondernemingen in Europa.”

“We zijn verheugd te kunnen samenwerken met Alipay want dit biedt onze PrestaShop-community een uniek kans. Veel van onze retailers kiezen voor PrestaShop wegens de volledig in onze software geïntegreerde internationale capaciteiten. De samenwerking met China’s toonaangevende aanbieder van elektronische betalingen is een belangrijke stap voor elke retailer die ’s werelds snelst groeiende e-commercemarkt wil aanboren,” aldus Corinne Lejbowicz, ceo van PrestaShop.

Over Alipay

Alipay is gelanceerd in december 2004 en is een belangrijke onderdeel in het ecosysteem van de Alibaba Group. Alipay (www.alipay.com) zorgt voor veilige, betrouwbare en handige online en mobiele betaaldiensten. Alipay werkt momenteel met meer dan 200 financiële instellingen en biedt betaaloplossingen voor bijna 10 miljoen kleine en micro-ondernemingen. Met ingang van juni 2015, bereikte Alipay 400 miljoen effectief geregistreerde gebruikers. Volgens iResearch, is Alipay de grootste online payment service provider in China met betrekking tot het totale betaling volume. Alipay is een bedrijf binnen Ant Financial Services Group en levert betaaldiensten voor marktplaatsen in de Alibaba Group via contractuele regelingen.

Over PrestaShop

PrestaShop werd in 2007 opgericht met als doel het beschikbaar stellen van e-commerce software van wereldklasse via opensource innovatie. Tegenwoordig werken ruim 250.000 webwinkels met de technologie van PrestaShop. Het bedrijf levert software waarmee gebruikers een webwinkel kunnen exploiteren tegen minimale kosten. De community van PrestaShop omvat 950.000 webwinkeliers, ontwikkelaars en internetbureaus over de hele wereld. PrestaShop heeft in 2014 twee CMS Critic Awards gekregen voor de beste webshopsoftware voor het MKB en de beste e-commerce oplossing voor grotere ondernemingen. Het bedrijf heeft ook een ‘Top250’-prijs voor internationale groei gekregen van het Franse Syntec Numérique. PrestaShop heeft kantoren in Europa en in de VS en wordt gefinancierd door Serena Capital, XAnge Private Equity en Seventure Partners. Meer informatie vindt u op www.prestashop.com