Industry Wire

Geplaatst door SAMR

SAMR en Toluna nieuwe onderzoekspartners Shopping Awards

De Shopping Awards (voorheen Thuiswinkel Awards) gaat in zee met twee nieuwe partners voor het onderzoek naar de beste webwinkels. Bureau SAMR (SmartAgent MarketResponse) voert vanaf 2017 het onderzoek uit met Toluna, real- time digital consumer insights provider.

Shopping Awards XL
De Shopping Awards XL zijn publieksprijzen voor grote online retailers (omzet > € 4 miljoen). De winnaars worden vastgesteld aan de hand van een onderzoek. Per 2017 voert Bureau SAMR dit onafhankelijke onderzoek uit.

Het onderzoek is tweeledig. Deelnemers kunnen hun eigen klanten uitnodigen om hun webwinkel te beoordelen via de vragenlijst van SAMR. Daarnaast wordt het onderzoek uitgevoerd in het onafhankelijke online panel van Toluna. De combinatie van beide onderzoeken resulteert in een totaalcijfer.

Over Shopping Awards
De Shopping Awards (voorheen Thuiswinkel Awards) worden georganiseerd door de Stichting Shopping Awards. Met de uitreiking van de Shopping Awards beoogt de stichting een positieve bijdrage te leveren aan e-commerce. Tijdens het Shopping Awards XL Gala op 23 maart 2017 worden juryprijzen (cross border, game changer en excellence) en publieksprijzen (Shopping Awards XL) uitgereikt. Ook wordt de E-commerce50 bekend gemaakt, die inzicht geeft in de 50 snelst groeiende e-commercebedrijven van Nederland.

Over SAMR
SAMR, het marktvindersbureau van Nederland, is een samenvoeging van onderzoekbureaus SmartAgent en MarketResponse. SAMR combineert data creativiteit, kennis van klantgedrag en design thinking. Met hun strategisch 360SAMR™ model geven zij organisaties richting. Factbased onderbouwd. Dat doet SAMR voor vooraanstaande Nederlandse en internationale (non-) profit opdrachtgevers in diverse branches. Gevestigd in Leusden, telt SAMR ruim 50 professionals die zich inzetten om kansen in de markt voor hun opdrachtgevers te vinden.

Over Toluna
Toluna is toonaangevend in real-time consumer insights. Toluna verandert de manier waarop marketingbeslissingen gemaakt worden, door consumenten en merken te verbinding via ‘s werelds grootste sociale online community van miljoenen leden in 62 landen.
Deze real-time toegang tot de consument wordt gecombineerd met een state-of-the-art marktonderzoek en analytics platform. Toluna heeft in totaal 21 kantoren in Europa, Noord-Amerika, Azië-Pacific en MENAP.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht