Industry Wire

Geplaatst door PLAYAR

SAMSUNG ZET AR IN BIJ PRODUCTLANCERING

Samsung introduceerde de Galaxy Z Fold3 5G en de Galaxy Z Flip3 5G, de innovatieve nieuwe foldable smartphones van het merk, op een unieke manier bij de consument door storytelling te combineren met de overtuigingskracht van augmented reality (AR).

De meeste technologiebedrijven richten de spotlights op de technische features van hun nieuwe producten, maar Samsung gaat een stap verder. De Belgische en Nederlandse afdeling van het merk daagde Belgisch contentmarketingbureau HeadOffice uit om een buitengewone aanpak te bedenken die paste bij de buitengewone eigenschappen van de nieuwe toestellen. Samen met AR-studio PLAYAR creëerde het bureau een WebAR-ervaring (op het ZapWorks platform) waarmee de consumenten de nieuwe foldable smartphones kunnen ontdekken in de winkel.

Stijn Jacquemyn, Creative Director bij HeadOffice: “Niet de functies van de toestellen zullen mensen over de streep trekken, wel de ervaringen die ze mogelijk maken. Die tot leven te zien komen via AR gaf veel voldoening.”

Voor de Galaxy Z Fold3 5G, een multitaskende krachtpatser, zijn drie gebruikerservaringen gecreëerd die laten zien dat deze foldable smartphone in elke situatie van pas komt. Of je nu iets wilt bekijken, moet werken of graag een game speelt. Zodra je de QR-code scant, word je recht naar een strand, de lounge van een hotel en een huiskamer gekatapulteerd.

Bij de Galaxy Z Flip3 5G wordt slim ingespeeld op de levensstijl van de doelgroep: trendsetters. Aangezien die voortdurend in de weer zijn, laat de AR-ervaring zien welke voordelen een smartphone in zakformaat biedt. Hoe? Door met 3D-objecten verhaaltjes bij het zwembad of in het park uit te beelden.

Tot slot is er ook nog de Galaxy Watch4-serie (Watch4 en Watch4 Classic). Dankzij AR waan je je als gebruiker op een tennisbaan of een fiets. Daar zie je hoe deze toestellen je lichaamssamenstelling en bloeddruk kunnen controleren.

Nathan Grotard, retail marketeer bij Samsung België: “We zijn erg blij met de reacties die we hebben gekregen over de ervaring. Klanten besteden in de winkel gemiddeld meer dan 3 minuten aan de AR-ervaring. Ze gaan er dus echt in op.”

Bas Gezelle, strategy lead bij PLAYAR Studio: “Beide foldable smartphones zijn erg goed ontworpen en heel gebruiksvriendelijk. Die usp’s komen echt tot leven via AR. Tijdens een seamless, hoogstaande ervaring ontdek je elk product aan de hand van interactive storytelling.”

De scanbare QR-codes waren te zien op schermen, wobblers en technische fiches in 850 winkels verspreid over België, Luxemburg en Nederland. Ook via nieuwsbrieven, reclame in gedrukte media en out-of-homereclame in de buurt van bus- en tramhaltes bereikten ze het grote publiek.

Max Dawes, Managing Director bij Zappar: “De aanpak van Samsung laat duidelijk zien hoe innovatieve merken vooroplopen in de nieuwe retailrevolutie, door in te zetten op een meer naadloze en boeiende productbeleving online en in de winkel.”

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht