Industry Wire

Geplaatst door Yizz

Sanoma stapt in verkoop horloges en sieraden met Yixx.nl

Sanoma werd voor de samenwerking benaderd door Yizz, dat al enige tijd het plan had om een multibrandstore te openen. ‘Zij hebben al een netwerk van 320 juweliers die via hen een eigen webshop hebben’, zegt Sabine Visser van Sanoma. ‘Nu wilden zij deze juweliers verzamelen op één platform. Voor ons is Yixx.nl in lijn met onze e-commerce en performanced based strategie waarin wij meer verticals willen gaan openen.’

Juwelier als servicepunt
Op Yixx.nl kunnen klanten zoeken tussen de producten van de aangesloten leveranciers van horloges en sieraden. Tijdens het indienen van de bestelling moet de consument een juwelier in zijn omgeving aanwijzen als servicepunt. Deze juwelier krijgt de order toegewezen en fungeert als afhaalplek en servicepunt voor de klant. Visser: ‘De leveranciers verzorgen de verwerking van de bestelling voor het reguliere assortiment. Zij verzenden de producten dan óf naar de gekozen juwelier (voor het afhalen van de bestelling, red.) óf naar het huisadres van de klant. In sommige gevallen heeft de juwelier een item uit zijn eigen winkel online gezet dat niet wordt geleverd door de aangesloten leveranciers. Dan regelt de juwelier zelf de fulfilment vanuit de eigen winkel.’

Contact met lokale klanten
Dankzij de connectie met lokale juweliers ‘blijft de fysieke juwelier in contact met lokale klanten’, meldt de promotievideo van Yixx.nl. ‘Bij het gekozen servicepunt kan de juwelier bijvoorbeeld een stalen horlogeband op maat maken of advies geven over de onderhoud van een sieraad’, zegt Visser.

Sanoma verzorgt volgens Visser de ‘consumentenervaring’ van Yixx.nl. Dat wil zeggen dat het uitgeefbedrijf onder andere zorgt voor traffic naar de site. Visser: ‘Yizz houdt zich bezig met de back-end van de site en verzorgt de klantenservice.’

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht