Industry Wire

Geplaatst door GumGum

SAP vergroot de merkbekendheid door gebruik te maken van GumGum’s impactvolle advertentieformaten en geavanceerde contextuele targetingoplossing

GumGum, een contextueel-first wereldwijd digitaal advertentieplatform, heeft aangekondigd dat multinationaal softwarebedrijf SAP het eerste merk in EMEA is geworden dat gebruik maakt van zowel GumGum’s high impact desktop skin advertising unit, als haar cookieless contextuele targeting oplossing, VerityTM , om de merkbekendheid aanzienlijk te vergroten. Onder leiding van OMD Hamburg, een toonaangevend mediabureau, verbeterde de campagne met succes de merkperceptie van SAP als een betrouwbaar bedrijf met +7ppts, en als een bedrijf dat de beste bedrijfssoftware en -oplossingen biedt met +5ppts.

De metingen werden verricht door onderzoeksexperts On Device Research (ODR) en Lumen Research Ltd. ODR heeft de impact van de campagne op het merk SAP gemeten door de resultaten van twee testen te vergelijken. De eerste test bestond uit een controlegroep van mensen die niet waren blootgesteld aan de reclame, en de tweede test was gericht op de doelgroep, met consumenten die de reclame van de campagne te zien kregen. Lumen leverde eye tracking technologie om zowel de aandacht te meten die de contextuele campagnes kregen, als om de bredere implicaties van aandacht als meeteenheid voor de digitale reclame-industrie te helpen begrijpen.

Met behulp van VerityTM serveerde GumGum de desktop skin unit in zijn premium positie van verschillende uitgevers, op contextueel relevante artikelen, gericht op belangrijke zakelijke beslissers. VerityTM kan alles scannen, van tekst en afbeeldingen tot audio en video, voor nauwkeurige en veilige advertentieplaatsing, zonder de noodzaak van cookies of persoonlijk identificeerbare informatie (PII).

Het onderzoek was een groot succes en bewees dat GumGum’s impactvolle advertentiemogleijkheden – en Verity’sTM cookieloze contextuele intelligentie technologie – een positieve impact hebben op zowel merkbekendheid als merkoverweging. 61% van het publiek dat aan de campagne werd blootgesteld, ondernam een of andere vorm van actie. Een op de drie vond de advertentiecampagne informatief, terwijl ook onder de doelgroep een positieve verschuiving werd waargenomen (+5ppts).

Peter Wallace, General Manager van EMEA bij GumGum, zegt: “Er waren zoveel aspecten aan dit onderzoek die ons enthousiast maakten. De kans om samen te werken met een van ’s werelds toonaangevende softwarebedrijven ligt voor de hand, maar de kans om VerityTM voor het eerst op de Duitse markt te testen was enorm lonend. De toekomst van digitale reclame in dit cookieloze, privacy-eerste tijdperk draait om contextuele reclame, en het op het juiste moment aanboren van de mindset van de consument om hun verbeelding en gedrag te betrekken en te beïnvloeden. We zijn blij dat we SAP daarbij hebben kunnen helpen.

Moritz Fisecker, Integrated Media Manager EMEA bij SAP & Timo Steyer, Deputy Director Digital Strategy bij OMD Hamburg, zeggen: “We wilden de merk- en productbekendheid – en idealiter de aandacht – vergroten toen we met GumGum in zee gingen om de prestaties van onze reclamecampagne te helpen verbeteren. Onze vrienden bij Lumen en ODR concludeerden dat degenen die de advertenties zagen een verhoogde interesse hadden om meer te weten te komen, waardoor uiteindelijk de aandacht voor het merk toenam. We zijn dan ook verheugd dat we onze mediacampagne en de onderzoeksresultaten met GumGum en OMD Hamburg tot een succes kunnen verklaren. De campagne heeft duidelijk het potentieel aangetoond van een cookieloze aanpak om betere resultaten te behalen met digitale reclame.”

Voor meer informatie: ncleemkuil@gmail.com

Over GumGum
GumGum is een contextueel-first wereldwijd digitaal advertentieplatform dat de aandacht van mensen vastlegt, zonder het gebruik van persoonlijke gegevens. Wij geloven dat een reclame-ecosysteem dat gebaseerd is op het begrijpen van de actieve gemoedstoestand van een consument in plaats van op zijn gedrag, een meer rechtvaardige en veiligere toekomst creëert voor zowel consumenten, uitgevers als adverteerders. GumGum werd opgericht in 2008, heeft zijn hoofdkantoor in Santa Monica, Californië, en is wereldwijd actief in 19 markten. Voor meer informatie kunt u terecht op www.gumgum.com.

Over SAP
Als marktleider op het gebied van software voor bedrijfsapplicaties helpt SAP bedrijven van elke omvang en in elke branche optimaal te presteren. Onze technologieën voor machine learning, Internet of Things (IoT) en geavanceerde analyses maken van bedrijven intelligente, duurzame ondernemingen. SAP-toepassingen en -diensten stellen zakelijke en publieke klanten in 25 sectoren wereldwijd in staat om winstgevend te opereren en zich voortdurend aan te passen. Met een wereldwijd netwerk van klanten, partners en werknemers helpt SAP de wereld beter te draaien en het leven van mensen te verbeteren. Ga voor meer informatie naar www.sap.com

Over OMD
OMD is een toonaangevend mediabureau dat effectieve marketing- en communicatieoplossingen ontwikkelt voor bedrijven op basis van innovatie, creativiteit, empathie en data. Trouw aan haar filosofie “Better decisions, faster.”, ligt de focus van OMD altijd op het helpen van haar 900 medewerkers en meer dan 160 klanten om sneller te leren en sneller te handelen – om uiteindelijk relevantere, effectievere en winstgevendere verbindingen te creëren tussen mensen en merken. Op deze manier slaagt OMD erin een aantoonbare bijdrage te leveren aan het zakelijk succes van haar klanten.
De agentschap maakt deel uit van OMD Worldwide (www.omd.com), ’s werelds grootste mediabureau-netwerk met kantoren in 100 landen en meer dan 13.000 werknemers. Wereldwijd is OMD door RECMA (Research Company Evaluating the Media Agency Industry) uitgeroepen tot het best presterende mediabureau en door Cannes Lions tot Media Network of the Year. OMD blijft het meest bekroonde mediabureau in Cannes in 2022. www.omd.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht