Geplaatst door DHS Informatisering

Scense en DHS Informatisering sluiten reseller overeenkomst

Met ingang van heden kan DHS Informatisering daarom voortaan alle Scense producten leveren, installeren en onderhouden.

Luc Prenen, commercieel directeur DHS vertelt: “Sinds 2008 hebben wij een zeer sterke focus op het ontwikkelen en aanbieden van het VDI-concept. Zoals bekend is de Virtual Desktop Infrastructure een tegenhanger van het Citrix concept. Naar onze mening heeft VDI zeer veel voordelen, voor zowel de ICT-afdeling van onze klanten, als de eindgebruikers zelf. Klanten zijn meestal niet genoodzaakt
bestaande apparatuur, zoals desktops en tokens, te vervangen en eindgebruikers kunnen voortaan écht altijd en overal op een veilige manier bij hun applicaties en informatie. Dat is wat je wilt.”

“Kijkend naar het portfolio van DHS” zegt Luc Pennings, Senior Director Marketing & Sales bij Scense, “sluiten onze producten perfect aan. DHS verkoopt al jaren de oplossingen van Sun Microsystems en VMware. Met de komst van de Sun Ray soft- en hardware en VMware View 4.0 stijgt de behoefte en vraag naar VDI razendsnel. Aansluitend willen al deze eindgebruikers over een eigen desktop-omgeving beschikken. Scense biedt niet alleen dat voordeel voor de eindgebruiker, maar ook een nóg
eenvoudiger beheer voor de ICT-afdelingen bij deze bedrijven. Een groot voordeel voor DHS is dat Scense al samenwerkingsverbanden met Sun en VMware heeft.”

Beide heren zien voor 2010 en 2011 een snelgroeiende markt op VDI-gebied. De laatste jaren zijn vele serveromgevingen gevirtualiseerd, nu volgt de logische stap van de desktop-omgeving. Luc Prenen: ”Producten zoals Sun Ray en View laten zien dat er grote kostenvoordelen te behalen zijn, het dagelijkse beheer en gebruik worden met Scense nu ook nog eens verder vereenvoudigd, precies wat
de mensen willen. Voor ons is dit dus een logische stap. “ Hetzelfde geldt voor Scense, vertelt Luc Pennings: “We waren op zoek naar een partij met een duidelijke focus en strategie op VDI-gebied. DHS
heeft dit, daarnaast hebben ze al een heleboel ervaring met VDI, hier kunnen wij ook van leren. “

Over Scense

Scense is Europa’s snelst groeiende leverancier van user workspace management oplossingen. Door het creeeren van een transparante laag tussen de desktop van de eindgebruiker en het onderliggende
besturingssysteem, transformeert de Scense User Workspace Management Suite kostbare, complexe en gedistribueerde desktop omgevingen in een eenvoudig te beheren en transparante infrastructuur.
Scense adresseert alle IT management uitdagingen gerelateerd aan virtuele en fysieke desktops & laptops, applicatievirtualisatie, applicatiedistributie en het virtualiseren van gebruikersprofielen.
Eindgebruikers genieten flexibiliteit terwijl de controle stevig in de handen van IT beheer blijft.

Voor meer informatie over Scense kunt u contact opnemen met:
Koen Bouwers, CEO
Tel.: 010 – 40 90 999 Email: kbouwers@scense.com

Over DHS Informatisering

DHS Informatisering is een vooraanstaande leverancier van innovatieve ICT-oplossingen. De visie en strategische doelstellingen van haar relaties vormen de grondslag voor deze oplossingen. DHS is actief
op de gebieden van het ontwerpen, inrichten en beheren van ICT-infrastructuren. De door DHS Informatisering ontwikkelde oplossingen richten zich op data storage, back-up, restore en archivering, daarnaast op Virtual Desktop Infrastructure (VDI) werkplekken. Binnen deze deelgebieden is DHS Informatisering een top-3 speler in Nederland.
DHS Informatisering werkt hiervoor samen met toonaangevende leveranciers waaronder EMC, Sun Microsystems, VMware, Scense, Microsoft, Citrix, HP, Commvault en Any Technologies.

DHS Informatisering onderscheidt zich door een proactieve en daadkrachtige aanpak, waarbij de relatie en zijn vraagstukken centraal staan. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
DHS Informatisering
Tom van der Dussen, Marketing Manager