Industry Wire

Geplaatst door SCOUPY

SCOUPY lanceert met ‘Amstel SpaarKrat’ nieuw product: “Scoupy Prijsgarantie”

SCOUPY lanceert met ‘Amstel SpaarKrat’ nieuw product: “Scoupy Prijsgarantie”
“Een Prijsgarantie voor loyale merkkopers”, stelt Valentijn Bras, oprichter en Algemeen Directeur van SCOUPY. Met HEINEKEN als launching partner lanceert SCOUPY, Nederlands grootste activatieplatform voor FMCG, een nieuw product, waarbij consumenten bij loyaal koopgedrag altijd dezelfde prijs betalen, onafhankelijk waar zij hun aankoop hebben gedaan – of tegen welke prijs. Zo worden zij beloond voor hun merkentrouw middels een vaste lage prijsgarantie.

Loyaal aan Amstel
‘Amstel SpaarKrat’, zoals het deze week gelanceerde programma heet, geeft Amstel-kopers na drie aankopen een variabel bedrag per geregistreerde aankoop retour: het verschil tussen je kassabonbedrag en €10,99. In de praktijk kan dit oplopen tot maximaal €3 per krat. Via het spaarprogramma op de website van Amstel registreer je je aankoop van elk krat bier middels een foto van de kassabon; een volle spaarkaart (3 stempels) levert een retourbedrag op dat door SCOUPY binnen 48 uur wordt uitgekeerd. “Bier is bij uitstek een product waarvoor consumenten in het algemeen best een sterke merkpreferentie hebben”, vult Bras aan. “Tegelijkertijd is er continu wel een promotie op bier in iedere supermarkt. Merkentrouw kost je dan dus gewoon geld. Op deze manier belonen wij allereerst trouwe Amstel-bierliefhebbers en creëren we tegelijkertijd loyaliteit én consistentie in de aankoop van Amstel.”

Deze methodiek kan retailer-onafhankelijk ingezet worden en is natuurlijk ook toepasbaar op andere producten en voor andere fabrikanten. “We zijn er trots op deze lancering met Amstel te kunnen introduceren”, aldus Bras.

Over SCOUPY
Via de gratis SCOUPY-app en -website kunnen consumenten producten goedkoop of zelfs helemaal gratis proberen. Middels deelname aan de gratis Cashbackacties, die wekelijks veranderen, wordt (een deel van) het aankoopbedrag van door SCOUPY gepromote producten pijlsnel teruggestort op de bankrekening van de deelnemer. “Zo maken we aanbiedingen van fabrikanten heel snel overal beschikbaar”, vertelt Valentijn. SCOUPY verzamelt data uit de ingestuurde kassabonnen en biedt haar klanten vervolgens inzicht in oriëntatie- en koopgedrag van consumenten. Met deze kennis helpt SCOUPY haar klanten om op een effectieve manier nieuwe klanten te identificeren, te motiveren en te behouden.

Van Start-up naar Scale-up
In ruim 7 jaar tijd is SCOUPY van een prijswinnende Start-up doorgegroeid naar Nederlands grootste ‘online-2-offline marketing platform’ voor de FMCG-branche. Met haar mobile-first activatieconcept bedient SCOUPY honderdduizenden gebruikers per maand.

Meer informatie over de actie Amstel SpaarKrat via www.amstel.nl/spaarkrat

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht