Sendcloud integreert met Mirakl Connect om de bezorgervaring voor marktplaatsen te verbeteren

Eindhoven, 17 maart 2022 – Om de bezorgervaring voor marktplaatsen te verbeteren kondigt Sendcloud, Europa’s snelst groeiende verzendplatform, vandaag de integratie met Mirakl Connect, het ecosysteem voor marktplaatsen, aan. De nieuwe integratie helpt retailers om gemakkelijk producten te verkopen op marktplaatsen en tegelijkertijd een vlekkeloze bezorgervaring te bieden. Met deze integratie zet Sendcloud de volgende stap in haar complete oplossing voor marktplaatsen.
Marktplaatsen hebben de afgelopen jaren aan populariteit gewonnen en maar liefst 70 procent van de consumenten vindt marktplaatsen dan ook de makkelijkste manier om te winkelen. Naast prijs (62%) en assortiment (53%), is de bezorgervaring (43%) de belangrijkste reden om voor marktplaatsen te kiezen. Aangezien 71 procent van de consumenten flexibiliteit een belangrijk element van levering vindt, willen consumenten tegenwoordig graag zelf bepalen hoe, waar en wanneer zij hun bestellingen ontvangen. Het blijkt echter voor veel verkopers op marktplaatsen moeilijk te zijn om aan deze verwachtingen te voldoen.
Sendcloud lost dit probleem op en helpt marktplaatsen om hun verkopers de beste verzendopties te bieden en daarmee klantverwachtingen te overtreffen. De integratie met Mirakl biedt verkopers toegang tot alle tools om hun verzendproces te automatiseren, waardoor zij eenvoudig logistiek kunnen beheren over meerdere marktplaatsen. De voordelen van Sendcloud’s oplossing zijn onder andere directe toegang tot 80+ vervoerders, slimme verzendopties en geautomatiseerde tracking updates. Dankzij de integratie kunnen verkopers hun verzendstrategie voor marktplaatsen als fonQ, Douglas en Decathlon in slechts een paar klikken opzetten.
“In de huidige ‘altijd aan’ economie, eisen shoppers scherpe prijzen, grote variatie en snelle levertijden, die alleen online marktplaatsen kunnen leveren. Verzending is cruciaal voor deze holistische e-commerce ervaring, vandaar dat marktplaatsen strenge verzendeisen stellen aan hun verkopers”, zegt Alexandre Dauber, Senior Vice-President bij Mirakl Connect. “Dankzij onze samenwerking met Sendcloud is het voor verkopers nu makkelijker dan ooit om aan deze eisen te voldoen en de bezorgervaring van consumenten naar een hoger niveau te tillen.”
“Consumenten worden steeds veeleisender als het gaat om verzending. Mede door de komst van marktplaatsen is snelle en flexibele levering de nieuwe norm geworden,” zegt Rob van den Heuvel, CEO en Co-Founder van Sendcloud. “In de praktijk hebben veel verkopers moeite om aan deze norm te voldoen, omdat elke marktplaats zijn eigen eisen heeft op het gebied van vervoerders, bezorgopties en levertijd. Door samen te werken met Mirakl Connect willen we de complexiteit van verzending op marktplaatsen vereenvoudigen en verkopers te helpen snel en zorgeloos verzenden.”
De eerste reacties van verkopers zijn positief. Ganaël Bascoul, verkoper bij Monsieur BARBIER, legt uit: “We verkopen al enige tijd met succes via Europese marktplaatsen zoals Nature & Découvertes, Feelunique en Maisons du Monde, maar worstelden met het vinden van een tool om het hele logistieke proces te managen. Dankzij de koppeling tussen Mirakl Connect en Sendcloud kunnen we nu gemakkelijk al onze zendingen in één overzicht beheren en zonder problemen verschillende verzendopties aanbieden. Een ander voordeel is dat alle tracking- en statusupdates per marktplaats automatisch worden gesynchroniseerd, zodat we deze niet handmatig hoeven bij te werken.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.