Industry Wire

ServiceNow introduceert oplossingen voor Enterprise Service Automation

ServiceNow, de leverancier van enterprise IT-cloudoplossingen, introduceert vandaag een nieuwe reeks oplossingen voor het verbeteren van de dienstverlening binnen een organisatie. Het pakket biedt een verbeterde versie van de custom application creation experience, nieuwe service automation producten, visualisatietools voor besluitvorming en een meer intuïtieve gebruikerservaring.

Het servicemodel dat is ontwikkeld door IT groeit in populariteit. Dit geeft IT de mogelijkheid om ook de dienstverlening van andere afdelingen binnen een organisatie te veranderen. Afdelingen zoals HR, facility en legal maken momenteel al in hoog tempo de overstap naar een service-georiënteerde omgeving. IT vormt het middelpunt van deze transformatie, door het creëren van een platform van waaruit deze nieuwe dienstverlening kan worden uitgerold binnen de rest van een organisatie.

Met een service-georiënteerd platform kun je een service-ervaring creëren die gebruikers gewend zijn vanuit de eigen consumentenervaringen, workflows regisseren, automatisch problemen verwerken wanneer deze zich voordoen en de prestaties en beschikbaarheid van de verschillende diensten beheren. Om een organisatie succesvol te transformeren naar een service-georiënteerde omgeving, heb je een platform nodig dat schaalbaar is en dat deze belasting kan ondersteunen.

De nieuwe oplossingen geven de IT-afdeling de mogelijkheid om een nieuwe service-ervaring voor zakelijke gebruikers te creëren. Zo kunnen deze gebruikers met de Service Creator zelfstandig apps ontwikkelen om alledaagse diensten zoals spreadsheets en e-mail te automatiseren. Daarnaast kan IT met Demand Management aanvragen van verschillende business units eenvoudig beoordelen en beheren en – gebruikmakend van de nieuwe CIO Roadmap – gesprekken met stakeholders over belangrijke IT beslissingen faciliteren.

Met speciaal ontwikkelde applicaties voor het oplossen van verschillende zakelijke uitdagingen kunnen diensten worden geautomatiseerd. Deze applicaties kunnen zowel worden ontwikkeld door de gebruikers zelfs, maar worden ook kant-en-klaar en aanpasbaar – zoals ServiceNow Facilities Service Automation – aangeboden door ServiceNow zelf. De onderliggende infrastructuur kan worden beheerd met een uitgebreide set van tools, waaronder ServiceNow Event Management, waarmee het mogelijk is om eventuele problemen snel te signaleren en tijdig aan te pakken voordat deze groter worden.

De nieuwe producten in deze release zijn gebouwd op het uitbreidbare ServiceNow-platform en maken daarmee onderdeel uit van het hele ServiceNow applicatie portfolio. De nieuwe release biedt gebruikers de volgende functionaliteiten:

  • De Custom Application Creation Experience is verbeterd met:
    • Service Creator – een nieuwe functie waarmee ook niet technische gebruikers eenvoudig een applicatie kunnen ontwikkelen
    • Form Designer – een nieuwe functie waarmee het mogelijk wordt om formulieren snel en eenvoudig te creëren en aan te passen
  • Een toevoeging aan het Service Automation portfolio met:
    • Facilities Service Automation – een nieuwe applicatie die ervoor zorgt dat een aanvraag automatisch bij de juiste specialist terecht komt. Deze applicatie geeft via een plattegrond een heldere visualisatie van de verschillende incidenten
    • Visual Task Boards – een nieuwe functie om diensten en andere taken met behulp van geïnspireerde boards te organiseren voor het bevorderen van de samenwerking en het verhogen van de productiviteit
  • Executive Management en Visualisatie Tools
    • Demand Management – een nieuwe applicatie die strategische aanvragen van verschillende business units aan IT consolideert en de stappen die moeten worden genomen in het beslissingsproces automatiseert.
    • CIO Roadmap – deze tijdlijn geeft investeringsbeslissingen op een geprioriteerde en overzichtelijke manier weer
  • Nieuwe IT Operations Management applicaties
    • Event Management – deze nieuwe applicatie maakt het mogelijk om eventuele problemen snel te signaleren en tijdig aan te pakken voordat deze groter worden
    • Configuration Automation – deze toepassing controleert en bestuurt veranderingen in de configuratie van een infrastructuur. In deze release is Configuration Automation versterkt om te werken in omgevingen die worden beheerd met datacenter automatisering

“Het gebruik van spreadsheets en e-mail als belangrijk onderdeel van de bedrijfsvoering is slecht voor de efficiëntie van een bedrijf”, zegt Shane Jackson, vice president marketing, ServiceNow. “Deze nieuwe release van ServiceNow geeft de IT-afdeling de mogelijkheid om in samenwerking met eindgebruikers – deze eindgebruikers kunnen ook zelfstandig applicaties ontwikkelen – oplossingen te ontwikkelen voor het automatiseren van verschillende service-georiënteerde taken.”

De producten die onderdeel zijn van deze release zijn vanaf vandaag beschikbaar.

Dave Wright, Chief Strategy Officer, ServiceNow heeft over deze nieuwe ontwikkelingen een blog geschreven. Deze kunt u hier bekijken.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht