ServiceNow onthult tijdens Knowledge25 het nieuwe ServiceNow AI Platform

Het vernieuwde platform, gebouwd voor het tijdperk van slimme en open technologie, brengt intelligentie, data en coördinatie samen
Nieuwe innovaties binnen het ServiceNow AI Platform en nauwere integraties met partners zoals Microsoft, NVIDIA, Google en Oracle versterken organisatiebrede samenwerking
Wereldwijde spelers als Adobe, Aptiv, de NHL, VISA en Wells Fargo gebruiken ServiceNow AI voor het realiseren van meetbare resultaten
LAS VEGAS – Knowledge 2025 – ServiceNow heeft het jaarlijkse klant- en partnerevenement, Knowledge 2025, afgetrapt met de onthulling van het nieuwe ServiceNow AI Platform dat elke AI, elke agent en elk model aan het werk zet binnen de organisatie. Dit volgende hoofdstuk introduceert nieuwe innovaties binnen het platform, samen met nauwere integraties met strategische partners als NVIDIA, Microsoft, Google en Oracle om organisatiebrede samenwerking te versnellen. Wereldwijde spelers, waaronder Adobe, Aptiv, de NHL, Visa, en Wells Fargo, gebruiken ServiceNow AI om meetbare resultaten te realiseren.
- AI Control Tower: Een gecentraliseerd commandocentrum voor het besturen, beheren, beveiligen en creëren van waarde uit elke ServiceNow en third-party AI-agent, -model en -workflow op één geïntegreerd platform. AI Control Tower maakt eenvoudig samenwerken, goed overzicht behouden en grootschalige, organisatiebrede automatisering mogelijk.
- AI Agent Fabric: Een communicatiebackbone voor enterprise AI-omgevingen die AI-agents in staat stelt om samen te werken over tools, teams en leveranciers heen. AI Agent Fabric maakt afstemming met partners zoals Microsoft, NVIDIA, Google, Oracle, en meer, mogelijk. Of ze nu gebouwd zijn door ServiceNow, partners, of interne teams, met AI Agent Fabric, delen agents en orchestrators context, coördineren ze taken en stimuleren ze resultaten in het enterprise-ecosysteem.
- Next-generation CRM: Een verbeterd AI-aanbod dat verkoop, fulfillment en service samenbrengt op één platform— en zo organisaties in staat stelt om over te stappen van reactieve support naar proactieve engagement binnen de gehele customer lifecycle. Van CPQ (configure/price/quote) naar orderafhandeling, customer service en renewal, ServiceNow verandert CRM voor modern bedrijven.
- Apriel Nemotron 15B: Een nieuwe reasoning LLM en data flywheel integratie gebouwd door ServiceNow in samenwerking met NVIDIA om schaalbare, slimme agentic AI mogelijk te maken. Het nieuwe toonaangevende reasoning model is ontworpen voor performance, kosten, en schaal, wat zorgt voor een hoge nauwkeurigheid, lagere latency, lagere uitvoeringskosten, en snellere agentic AI voor elke organisatie.
- Adobe stimuleert innovatie en groei met ServiceNow Agentic AI om automatisering tussen IT en werkplekdiensten te versnellen. Door het implementeren van AI agents voor veelvoorkomende verzoeken zoals het herstellen van wachtwoorden en certificaatbeheer, vermindert Adobe het aantal tickets, verlaagt het oplostijden en verbetert het bedrijf de productiviteit van werknemers, en is het voornemens een laag over Workflow Data Fabric en RaptorDB heen te leggen om hun data nog sneller en op grotere schaal te verwerken.
- Aptiv en ServiceNow stimuleren slimme automatisering en operational resilience voor missiekritieke sectoren. De recent aangekondigde samenwerking tussen de twee bedrijven combineert de kracht van het ServiceNow AI Platform met de edge intelligence van Aptiv voor het verbeteren van automatisering en efficiëntie.
- Visa is voornemens ServiceNow Disputes Management te implementeren. Dit is een systeem voor conflictoplossing, gebouwd door ServiceNow en Visa dat beschikt over AI-agent-functionaliteiten op het ServiceNow Platform. Het succes van deze productlancering heeft ervoor gezorgd dat Visa van plan is om ServiceNow’s AI-technologie te gebruiken voor diensten voor conflictoplossing die zij zelf beheren.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.