Serviceprovider voor de nutssector regiocom implementeert contactcenter Aspect

Het Duitse regiocom GmbH, een van de grootste serviceproviders voor de nutssector in Europa, kiest voor de klantcontact-technologie van Aspect. Begin dit jaar is de dienstverlener gestart met de implementatie van de laatsteversie van het Aspect® Unified IP softwareplatform om de beschikbaarheid en de kwaliteit van de klantenservice te waarborgen.

regiocom telt ongeveer 2.000 medewerkers, waarvan zo’n 1.000 werkzaam zijn in de klantenservicecenters in Maagdenburg en Hannover. Het dienstenportfolio dekt het gehele spectrum af van klantencommunicatie en –service: van energiemeter- en datamanagement tot facturering, customer care (telefonisch en schriftelijk), tot claim management en incasso.

“Onze klantenservice werkt al enkele jaren met succes met Aspect-oplossingen,” zegt Klemens Gutmann, Managing Director van regiocom. “Vanwege de uitstekende ervaringen met de Aspect ACD zijn we trouw gebleven aan Aspect toen we meer functionaliteit wilden. Dit geldt voor de registratie en quality management oplossing Aspect Quality Management, die we in 2010 hebben geïnstalleerd. En ook voor de incrementele migratie naar het unified multichannel softwareplatform, een project dat we in 2011 zijn gestart. De oplossingen helpen ons tegemoet te komen aan de behoefte aan uitbreiding, nu en in de toekomst. De flexibiliteit van Aspect zie je onder meer terug in het feit dat de quality management oplossing zowel is geïntegreerd met de ACD, die we momenteel nog steeds in gebruik hebben voor ongeveer 40% van onze agents, als met de nieuwe 7.1 versie van Aspect Unified IP. Dit betekent dat we gelijktijdig kunnen profiteren van continuïteit en vooruitgang.”

Aspect Unified IP is een compleet, software-gebaseerd unified platform dat tegemoet komt aan wat de meeste bedrijven als grootste uitdaging zien: het effectief managen en leveren van gedifferentieerde klantenservice met het oog op de consumentenbehoefte naar meer keuzes in communicatiekanalen. Het platform voorziet in robuuste prestaties in een hoog-beschikbare en schaalbare architectuur. De oplossing maakt gemakkelijk en flexibel interactiemanagement mogelijk, het verbetert operationele efficiency en leidt tot kostenbesparingen.Met Unified IP 7.1 heeft Aspect de volgende stap gezet in de ontwikkeling van het platform.

“Klanten zoals regiocom vormen een erg goed voorbeeld van hoe bedrijven de transitie naar nieuwe technologieën kunnen doormakenterwijl ze eerdere investeringen kunnen blijven gebruiken,” zegt Ruud Loppies, Director Benelux bij Aspect.

Over Aspect

Aspect’s volledig geïntegreerde oplossing verenigt de drie belangrijkste aspecten van modern contactcentermanagement: klantinteractiemanagement, workforce optimization en back-office. Wij helpen de meest veeleisende contactcenters ter wereld om hun mensen, processen en contacten af te stemmen en daardoor opmerkelijke klantervaringen te bieden. Kijk voor meer informatie op www.aspect.com.

Volg Aspect op Twitter via @AspectSW en @aspectbnlux. Lees de blogs op http://blogs.aspect.com.