Shippeo erkend door Gartner in Market Guide voor leveranciers van Real-Time Visibility

Amsterdam/Parijs, 19 februari 2019 – Shippeo, de Europese marktleider in supply chain visibility, is door Gartner erkend als representatieve leverancier in haar Market Guide for Real-Time Visibility Providers van november 2018. Het rapport stelt dat visibility een kernonderdeel is van logistiek- en transporttechnologie en dat visibility ook belangrijk is bij transportbeheer, magazijnbeheer en wagenparkbeheer.
Volgens Gartner’s ‘Supply Chain Technology User Wants and Needs Survey’, heeft visibility de hoogste prioriteit in de supply chain. Gartner stelt: ‘Een gebrek aan visibility creëert interne en externe inefficiënties in opslag, wagenpark, en transportactiviteiten, zowel inbound als outbound, en leidt tot een toename van transportkosten – bijvoorbeeld door wachttijden van de vervoerder of penalties van klanten.’
Shippeo biedt verladers, vervoerders en klanten direct toegang tot voorspellende en real-time informatie over elke levering. Het gepatenteerde, machine-learning ETA-algoritme van Shippeo berekent de aankomsttijden nauwkeurig, waardoor verladers snel en accuraat kunnen anticiperen op problemen, zij eindgebruikers proactief kunnen laten waarschuwen en uitzonderingen efficiënt kunnen beheren met als doel om de impact daarvan te verminderen.
“Wij zijn trots en enthousiast dat we door Gartner worden erkend als een belangrijke speler op het gebied van real-time visibility”, zegt Pierre Khoury, CEO en medeoprichter van Shippeo. “Steeds vaker zien we bedrijven die op zoek zijn naar voorspellende visibility van hun supply chain-activiteiten. Men wil hiermee uitzonderlijke klantenservice bieden, operational excellence bereiken, en de teamproductiviteit een boost geven.”
Gartner beveelt geen enkele leverancier, product of dienst aan die is afgebeeld in haar publicaties en adviseert technologiegebruikers niet om alleen die leveranciers te selecteren met de hoogste ratings of andere benamingen. Gartner’s onderzoek publicaties bestaan uit de opvattingen van de onderzoeksorganisatie van Gartner en mogen niet worden beschouwd als feitelijke uitspraken. Gartner doet afstand van alle garanties, expliciet of impliciet, met betrekking tot dit onderzoek, inclusief garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.
Over Shippeo
Shippeo, de Europese marktleider in Supply Chain Visibility, helpt internationale bedrijven om real-time logistieke data in te zetten voor uitzonderlijke klantenservice en operational excellence. Het wereldwijde platform biedt verladers, vervoerders en ontvangers continue monitoring en maximale nauwkeurigheid van verwachte aankomsttijden voor elke levering, waardoor ze snel problemen kunnen identificeren en tijdig kunnen anticiperen.
Shippeo werd opgericht in 2014 en volgt meer dan 3 miljoen ladingen per jaar voor toonaangevende klanten als Faurecia, Kingfisher, Saint-Gobain, Intermarché en Leroy Merlin. Shippeo werkt met 68.000+ vervoerders in meer dan 20 landen. Voor meer informatie: www.shippeo.com
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.