ShopAds introduceert online point-of-sale marketing voor merken

Ondanks dat Nederlandse retailers zich eenvoudig kunnen meten in aantallen bezoekers met sites van kranten en tijdschriften zijn de inkomsten uit online advertising te verwaarlozen. En dat terwijl retailers aan maximaal 5% van hun bezoek, dat daadwerkelijk een aankoop doet, geld verdienen.

ShopAds brengt hier verandering in. Het bedrijf biedt namens online retailers advertentieruimte aan merken die daar promotie willen maken waar de consument het meest ontvankelijk is voor hun boodschap: op de plek van aankoop. Point-of-sale marketing in de online retailomgeving.

“Via ShopAds kunnen merken consumenten bereiken in elke stap van het koopproces”, vertelt Marieke Vollering van ShopAds. “Hierdoor is het mogelijk zeer getarget met consumenten te communiceren die interesse tonen in een product.”

De technologie van ShopAds zorgt ervoor dat campagnes van adverteerders geïntegreerd worden in de webshops. Consumenten die op een promotie klikken leidt ShopAds naar een groep producten of een campagnepagina van het adverterende merk binnen de site van de retailer. Zo houdt een online retailer verkeer binnen de site en blijft de conversie behouden.

De eerste campagne, in samenwerking met mediabureau ZenithOptimedia, is half november van start gegaan. Thijs Muller, Chief Digital Officer bij ZenithOptimedia licht toe: “Via ShopAds hebben we nu toegang tot actieve online shoppers. Dit geeft onze klanten interessante nieuwe mogelijkheden; van branding tot daadwerkelijke conversieverhoging in de online retailomgeving.” Dolce Gusto adverteert binnen een deel van het ShopAds netwerk van retailers. De promoties van het merk zijn te zien op Modern.nl, Harensesmid.nl, en Megapool.nl, op de diverse homepages en relevante categoriepagina’s waaronder www.megapool.nl/Huishouden.

ShopAds is een samenwerking van e-commerce professionals, met ruime ervaring bij onder andere bol.com en hema, en het team van online uitgeverij Wayne Parker Kent. Meer informatie over ShopAds is te vinden op www.shopads.com.

*€520 miljoen display advertising 2013 IAB NL. Retailers hebben minstens net zoveel pageviews als nieuws- en contentsites en daarmee minimaal dezelfde omzetpotentie.