Industry Wire

Geplaatst door Skyscanner

Skyscanner en Yahoo! JAPAN starten joint venture in op twee na grootste reismarkt ter wereld

Bunnik/Edinburgh, 15 juli 2015 – Skyscanner en Yahoo! JAPAN starten vandaag een joint venture om de toegang tot miljoenen vluchtopties en de bijbehorende vergelijkingsmogelijkheden te verbeteren voor reizigers – zowel binnen Japan als internationaal. Skyscanner Japan voegt Skyscanners toonaangevende vluchtzoekmogelijkheden samen met Yahoo! JAPAN’s positie als een van de grootste zoekmachines in Japan, een bedrijf dat goed is voor gemiddeld zestig miljard pageviews per maand.

Japan is de op twee na grootste reismarkt ter wereld[1] – de boekingen van 2015 worden geschat op een bedrag van 71 miljard dollar[2]. De vestiging van Skyscanner Japan geeft beide partners de kans hun groei in deze belangrijke markt te versnellen en biedt miljoenen consumenten gratis uitgebreide reisopties.

Als gevolg van de joint venture deelt Skyscanner zijn API met Yahoo! JAPAN en versterkt het zijn vluchtzoekresultaten. Skyscanner profiteert van de grote en loyale achterban van Yahoo! JAPAN en zijn schat aan ervaring op de Japanse markt. Vorig jaar nam het aantal bezoekers op de Japanse website van Skyscanner toe met veertig procent, en de verwachting is dat dit partnership verdere groei versnelt.

Gareth Williams, medeoprichter en CEO van Skyscanner: “Skyscanner Japan is een start-up die ondersteund wordt door een toonaangevende, wereldwijde reiszoekmachine en de grootste zoekmachine in de op twee na grootste reismarkt ter wereld. Dit is goed nieuws voor de reissector in Japan en wereldwijd. Skyscanner biedt reizigers over de hele wereld de meest uitgebreide reisopties, en wij willen onze lokale vestigingen zo relevant mogelijk maken. Door onze joint venture met Yahoo! JAPAN kunnen wij onze klanten alleen maar meer voordelen geven.”

Gen Miyazawa, Head of Media Company van Yahoo Japan Corporation: “Deze joint venture geeft ons de spannende kans om in Japan een reisdienst te introduceren samen met Skyscanner, een toonaangevende, wereldwijde reiszoekmachine. Als probleemoplossende zoekmachine verbetert Yahoo! JAPAN de reiszoek-ervaring van Japanse consumenten via zijn zoekdienst, mogelijk gemaakt door Skyscanner. Bovendien hopen we tegemoet te komen aan de eis van het toenemende aantal reizigers naar Japan, en hun tevredenheid te verhogen dankzij de alom geprezen Skyscanner-dienst.”

Skyscanner Japan zal zelfstandig draaien, ondersteund door technisch advies van een team van senior afgevaardigden op directieniveau van zowel Skyscanner als Yahoo! JAPAN. Deze steun wordt in eerste instantie geboden door gedetacheerde experts uit beide bedrijven, die zullen werken voor Skyscanner Japan. Op dit moment wordt hard gewerkt aan het oprichten van een kantoor in Tokyo en het aannemen van een CEO.

Sinds anderhalf jaar focust Skyscanner zich op de bredere reissector in plaats van alleen op vluchten. Zo lanceerde het bedrijf apps om hotels en huurauto’s te vinden en richtte het Skyscanner for Business op om de reisbranche te voorzien van relevante data. Daardoor steeg de omzet uit andere onderdelen dan vluchten in 2014 tot 47 procent. Eén van de grootste b2b-partners in Nederland is PaperFlies. Wereldwijd werkt Skyscanner ook samen met Lonely Planet, Rome2Rio, Rough Guides en SecretEscapes.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht