Industry Wire

Geplaatst door Skyscanner

Skyscanner zoekt next best thing in travel tech via competitie

Voor het winnende team staan de experts van de reiszoekmachine klaar voor een vliegende start

De wereldwijde Build with Skyscanner competitie is gestart. Hiermee daagt de reiszoekmachine developers, ondernemers en startups uit om een innovatief technologisch reisproduct te ontwikkelelen met gebruik van Skyscanners API’s. Het team met het beste nieuwe reisproduct krijgt mentorschap van Gareth Williams, founder van Skyscanner èn begeleiding van Engineers, Product Managers en Growth Strategists om de nieuwe business een vliegende start te geven. Hiervoor wordt je uitgenodigd op Skyscanner HQ in Edinburgh. Bovendien ontvangt het winnende team 1.000 Britse Ponden.

Skyscanner is op zoek naar nieuwe producten die de potentie hebben om echt disruptive te zijn in de reisindustrie. Deelnemers hebben vier maanden de tijd om hun nieuwe website of app ontwikkelen en maken hierbij gebruik van Skyscanner’s Travel API’s. Hiermee kunnen ontwikkelaars aansluiten op alle data die ze nodig hebben om innovatieve en unieke reisoplossingen te creëren. Skyscanner for Business, de onafhankelijke B2B divisie biedt drie stand-alone API’s om uit te kiezen, namelijk vluchten, hotels en autoverhuur.

Luchtvaarttechnologie heeft nieuwe oplossingen nodig
Skyscanner CEO en Co-Founder Gareth zegt: “We vinden het belangrijk om start-up en developers uit te nodigen voor deze competitie. We hopen dat jonge programmeurs en bedrijven uitgedaagd worden om iets te ontwikkelen wat ècht vernieuwd zal zijn in de reisbranche. Het is één van de meest fascinerende industrieën als het gaat om complexiteit en omvang en ik geloof dat nog oneindig veel reisuitdagingen wachten op een oplossing. Met de juiste drive en een waanzinnig idee zijn er grenzeloze mogelijkheden voor nieuwe producten in de ruimtevaart.”

Succesvolle start-ups met API-gebruik: LuckyTrip en Hitlist
Skyscanner werkt al met een aantal veelbelovende start-ups die interessante dingen hebben laten zien met het gebruik van de API’s. Een voorbeeld hiervan is het succesvolle LuckyTrip, een van iTunes ‘Top Apps for 2015’, dat voor het zoeken naar vluchten gebruik maakt van de Inspiratie Browse API. Een ander voorbeeld is de app Hitlist uit de US die Prijs Alarm Alerts via de Skyscanner API gebruikt en inmiddels meer dan 400.000 downloads heeft.

Aanmelden voor de competitie kan tussen 1 juni 2016 en 1 oktober 2016 via de pagina Build with Skyscanner. Hier kan ook een account aangemaakt worden om toegang te krijgen tot de API’s.

Blijf op de hoogte van de Build with Skyscanner competitie via Twitter @Skyscannertools en #BuildwithSkyscanner.

Meer informatie, waaronder nog twee voorbeelden van succesvolle samenwerkingen met start-ups staan, vindt u ook op de pagina Build with Skyscanner: http://en.business.skyscanner.net/buildwithskyscanner.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht