smartclip kondigt partnership met Toshiba aan

Amsterdam, 22 januari 2015 –smartclip kondigt vandaag een nieuw partnership aan met Toshiba, wereldwijd producent van TV’s en elektronica. Als toonaangevend technologie en monetization platform voor digitale video advertising, claimt smartclip hiermee de Europese advertentierechten voor het Smart TV platform van deze Japanse onderneming. Hiermee bouwt smartclip haar advertising inventory binnen het domein van Smart TV en addressable TV verder uit. Als partner voor Toshiba, zal smartclip digitale video campagnes vertonen op Toshiba ’s home screens door heel Europa: het is nu mogelijk voor adverteerders om hun commercials te vertonen op deze opvallende menu pagina.
Aangevuld met deze Smart TV inventory, is het voor adverteerders en bureaus nu mogelijk om toegang te krijgen tot de addressable TV inventory door programmatic buying via smartclip ’s eigen SmartX platform: de private video exchange voor geautomatiseerde inkoop van digitale video advertenties. Hierdoor is het mogelijk doelgroepen nu nog effectiever te bereiken via de beschikbare verschillende screens. Voor het eerst is het nu mogelijk met deze programmatic buying technologie reclame formats dynamisch en real-time via zowel Smart TV platforms als addressable TV aan te bieden. smartclip werkt aan een continue ontwikkeling van een allesomvattende aanpak voor het aanbieden van digitale, ad-server based video advertising voor alle mogelijke screens, onafhankelijk van de gebruikte technologie om de content aan te bieden.
Olivier Van Wynendaele, Head of TV Cloud Services bij Toshiba vertelt: “Wij hebben een weloverwogen keuze gemaakt voor de bekwaamheid van smartclip op gebied van monetization, hun passie voor dit onderwerp en natuurlijk hun expertise. Maar waar wij bijzonder van onder de indruk zijn geraakt, was de kans om samen te werken met een pan-Europese partner die een bijdrage kan leveren aan de groei van onze reclame business.”
“Toshiba is een van de meest succesvolle TV fabrikanten en is thuis in ontelbaar veel huiskamers wereldwijd. Smart TV platforms vormen een enorm aantrekkelijk reclame segment met toegang tot op entertainment gerichte gebruikers. Wij zijn heel tevreden dat er nog een krachtige partner is bijgekomen om ons een sterke start in het nieuwe jaar te geven” vertelt Oliver Vesper, Managing Director bij smartclip. Hij vervolgt “Natuurlijk, expertise op gebied van Smart TV’s is een absolute voorwaarde maar omvang is een cruciale factor voor het monetization potentieel. Met dit nieuwe partnership bieden wij Toshiba een groot voordeel maar creëren wij voor de adverteerders nu verreweg het grootste gecombineerde Smart TV aanbod.”
Met Toshiba als nieuwe partner, blijft smartclip in 2015 verder bouwen aan de distributie van video advertising via Connected TV’s en versterkt hiermee haar marktleiderschap in dit segment. smartclip beschikt al over een aantal lange termijn samenwerkingsverbanden met andere grote TV fabrikanten.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.