Geplaatst door MediaMonks

Snapchat introduceert het Lens Studio Partner-programma

Snap Inc. heeft vandaag Lens Studio gelanceerd, een real-time tool waarmee merken 2D en 3D augmented reality (AR) Snapchat Lenses kunnen ontwerpen en creëren. Snapchat heeft voor het eerst sinds de lancering van Lenses in 2015 een aantal nauwkeurig geselecteerde AR-productiepartners getraind, getest en goedgekeurd om Snapchat Lenses te ontwikkelen voor adverteerders.

Creatief digitaal productiebureau MediaMonks is een van de zeven partners en enige in Nederland die exclusief gebruik kunnen gaan maken van de AR-software van Snap om, op alle tien kantoren wereldwijd, AR Face en World Lenses te creëren.

Door partners zelf de tools te geven maakt het Lens Studio Partner-programma het creëren van lenzen mogelijk voor alle soorten budgetten, deadlines en creatieve ideeën. Adverteerders kunnen daarnaast speciale Audience Lenses gebruiken om zich op specifieke parameters te richten, zoals leeftijd, geslacht, interesse categorieën, DMA, provider, apparaat, custom doelgroepen en segmenten van derden.

“We zijn enorm blij om een van de eerste Snapchat Lens Studio-partners te zijn”, zegt Main Monk Victor Knaap. “Het is een fantastisch platform waar we mee kunnen gaan spelen en onze teams kunnen niet wachten om Lenses te gaan produceren voor (inter)nationale bureaus en merken.”