Industry Wire

Geplaatst door Snakeware

Sneekweek website drukker dan ooit door Social media

Dit verklaart ook het grote aantal unieke bezoekers die in de maand juli de website bezochten en de vele inschrijvingen voor de Sneekweek door mensen die via Social Media op het mooie zeilevent gewezen werden. “Ruim 75% meer unieke bezoekers dan vorig jaar is een pluim voor iedereen die de Sneekweek een warm hart toedraagt en een bijdrage levert door over het zeilevenement te twitteren of zaken op Facebook te zetten, zoals foto’s en andere berichtjes”, zegt Ate van der Meer van Snakeware. Ook mobiel drukt zijn stempel op de website. Er komen ruim 10.000 bezoekers via mobiel of tablet op www.sneekweek.nl  waar dit vorig jaar nog enkele duizenden waren, een toenamen van zo’n 300%.

Volg Sneekweek op Facebook en win een smartphone
Deze explosieve stijging in het gebruik van social media en mobiel is toe te schrijven aan meer inzet van de vrijwilligers van de Sneekweek en enkele sponsoren, waaronder met name Samsung die het gehele Facebook project voor haar rekening neemt en haar nieuwste mobiele apparaten op het starteiland demonstreert waarop de door Snakeware gerealiseerde website optimaal te raadplegen is. Samsung verloot elke dag een smartphone onder de volgers van de Sneekweek via Facebook  en elke dag is op het Starteiland Wifi gratis beschikbaar voor iedere bezoeker.

De twitteraccounts @sneekweek, @sneekweekzeilen en natuurlijk de Facebookpagina die aan de website gekoppeld zijn zorgen ervoor dat alle informatie van www.sneekweek.nl  zoals actualiteiten, de uitslagen, foto’s, etc. direct via Twitter en Facebook geplubliceerd worden. “De hele website bezoeken en doorzoeken is met de komst van social media niet meer nodig”, zegt Ate van der Meer van Snakeware. “Via je smartphone of tablet blijf je nu via Twitter of Facebook geheel op de hoogte van alles wat er tijdens de Sneekweek speelt. Voor achtergrondinformatie en uitgebreide verslaglegging klik je door naar de website, die vervolgens supersnel laad en op alle devices werkt”, legt Van der Meer uit. Doordat Snakeware de social media koppelt vanuit hun CMS betreft het voor de beheerders van de website geen extra onnodige handelingen. De website is het centrale publicatie medium en automatisch wordt alle informatie doorgestuurd naar de social media.

Sneekweek.nl
Het integreren van social media draagt bij aan een hele nieuwe stroom bezoekers, zo legt Snakeware uit. Het type bezoeker en de tijd die bezoekers op de site doorbrengen is van een hoge kwaliteit, men blijft langer en bezoekt meer pagina’s. We zien hierin een groei van 23%. Met andere woorden, bezoekers van de website zijn daadwerkelijk betrokken bij het zeilevenement en nemen de beschikbare informatie goed in zich op. “Al 13 jaar voorziet www.sneekweek.nl  in de online informatie behoefte voor de zeilers, hun familie, vrienden en kennissen. Daar zet Snakeware zich als sponsor sinds 1999 graag elk jaar voor in”, sluit Van der Meer af.
www.sneekweek.nl
www.twitter.com/sneekweek
www.twitter.com/sneekweekzeilen

www.facebook.com/sneekweekzeilen
www.pinterest.com/sneekweekzeilen
www.youtube.com/sneekweekzeilen

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht