Industry Wire

Geplaatst door OrangeBag.nl

Snelgroeier OrangeBag.nl voor derde jaar op rij FD Gazelle

Veghel – Ook in 2012 is online fashion store OrangeBag.nl benoemd tot FD Gazelle en behoort daarmee voor het derde jaar op rij tot de snelst groeiende bedrijven van Nederland.

Het is de negende keer dat Het Financieele Dagblad de FD Gazellen uitreikt. Bij de uitreiking van 2012 gaat het om alle ondernemingen die over de jaren 2009, 2010 en 2011 een onafgebroken omzetgroei van tenminste 20% wisten te behalen. Dit jaar ontvangen in totaal 350 ondernemingen in Nederland een FD Gazelle. OrangeBag.nl eindigt met een groei van 103% op een trotse 11e positie in haar provincie Noord-Brabant. De uiteindelijke lijst van de ‘FD Gazellen 100’ – de 100 snelst groeiende bedrijven van Nederland – wordt op een later moment bekend gemaakt. In 2010 en 2011 eindigde OrangeBag.nl op een mooie 8e en 50e positie in de lijst van de ‘FD Gazellen 100’.

Succesfactoren OrangeBag.nl: persoonlijke service, gedurfd merkportfolio en innovativiteit.

Tineke Sluiter – oprichter en eigenaar van OrangeBag.nl – is zeer trots op de 3e benoeming tot FD Gazelle. Toen zij OrangeBag.nl eind december 2005 startte, zag het online modelandschap er nog totaal anders uit. Tineke: “Er was nauwelijks aanbod, zeker in het hogere prijssegment. Consumenten in dit segment stellen hogere eisen. Om aan die hogere eisen te voldoen, heb ik iets toegevoegd aan online shoppen wat nu nog steeds geldt als een van de meest onderscheidende factoren en dat is persoonlijke aandacht en service. Vanaf de eerste dag is er geen bestelling verzonden zonder een handgeschreven kaartje met een persoonlijke note voor de klant waarbij we refereren aan eerdere aankopen. Dat persoonlijke zit niet alleen in de handgeschreven kaartjes, maar in de totaalbeleving van de website van OrangeBag.nl. Klanten vergelijken ons vaak met een boetiek, door de wijze waarop we onze collecties presenteren en de klanten weten te inspireren, en dat is ook precies datgene wat we willen uitstralen.”

Naast de persoonlijke benadering speelt het merkaanbod een belangrijke rol in het succesverhaal van OrangeBag.nl. Inmiddels telt het merkportfolio van de webshop ruim 80 labels voor vrouwen, mannen en kinderen waarbij Tineke Sluiter heel bewust kiest voor een gedurfde en unieke mix tussen gevestigde merken en bijzondere nieuwkomers. Hierdoor blijft het aanbod uniek en innovatief.

Ook op andere vlakken is innovativiteit erg belangrijk. Tineke: “In juli 2010, tegelijk met de introductie van de iPad in Nederland, lanceerden we een eigen OrangeBag.nl iPad App. En met succes want in nog geen 10 maanden tijd realiseerden we 7,5% van onze omzet door bestellingen via de iPad. Inmiddels komt 25% van onze bezoekers en 18% van alle bestellingen binnen via de iPad. In mijn ogen een mooi voorbeeld van het belang van innovativiteit voor een succesvolle onderneming.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht