Haarlem, 2 augustus 2016 – Snow Software, marktleider op het gebied van Software Asset Management (SAM), is een samenwerking aangegaan met het internationale software- en consultancybedrijf TOPdesk. De samenwerking maakt het mogelijk om de data van Snow Software’s SAM-platform te synchroniseren met de IT Service Management (ITSM)-oplossing van TOPdesk.
Zowel Snow Software als TOPdesk signaleren dat veel bedrijven kampen met dezelfde uitdaging. Namelijk, hoe ze belangrijke informatiebronnen binnen hun IT-landschap samen kunnen brengen. Om ITSM te kunnen optimaliseren, hebben organisaties actuele en relevante data nodig voor hun configuratie management database (CMDB) – denk aan informatie over hardware, geïnstalleerde software, infrastructuur en applicaties die in de IT-omgeving draaien. Dit is informatie die Snow Software verzamelt, up-to-date houdt, opschoont en normaliseert met Software Recognition Service (SRS). De samenwerking slaat een brug tussen ITSM en SAM door ervoor te zorgen dat de CMDB van organisaties automatisch wordt aangevuld met waardevolle gegevens over hardware-configuratie en software-inventarisatie.
Ook op het gebied van compliance is deze samenwerking van grote meerwaarde voor organisaties. Zodra er een wijziging in het IT-landschap van een organisatie wordt ingevoerd in TOPdesk, detecteert Snow Software dit. Vervolgens geeft Snow Software aan of deze wijziging leidt tot een softwareverplichting. Hierdoor zijn organisaties in staat om compliancy te realiseren en voorkomen zij financiële en imagoschade.
Khalid Hafid, Business Development Manager Benelux bij Snow Software: “Het is voor organisaties erg complex om alle informatiebronnen samen te brengen in een dynamisch, continu veranderend IT-landschap. Door de samenwerking aan te gaan met TOPdesk, helpen wij organisaties met deze uitdaging. Via één ITSM-platform hebben zij toegang tot belangrijke actuele SAM-informatie en minimaliseren zij het aantal blinde vlekken binnen hun IT-landschap.”
“De samenwerking met Snow Software betekent veel voor onze klanten”, aldus Anne van Dam, Business Developer bij TOPdesk. “De combinatie van Service Management en Software Asset Management brengt ‘the best of both worlds’. Dit betekent meer efficiëntie, up-to-date informatie en niet te veel betalen voor software.”
Over Snow Software Benelux B.V.
Snow Software is een wereldwijde leverancier van producten en diensten op het gebied van Software Asset Management (SAM). Of het nu door gebrek aan controle, onbegrip of compliancy komt, Snow is van mening dat de meeste organisaties te veel betalen voor hun software. Om dit aan te pakken biedt Snow Software een Software Asset Management (SAM)-oplossing die ervoor zorgt dat organisaties over de juiste licenties beschikken voor de software die ze gebruiken, niet te veel en niet te weinig. Kijk voor meer informatie op www.snowsoftware.com